Gå til innhold

Folk er så forbaskade late!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er så heldige å bo i kort gangavstand til barnehagen(under 10 minutter). Det tar vel ca 2 minutter lengre å gå kontra kjøre dit, og likevel er jeg den eneste her som går. De andre mødrene er hjemme i permisjon, er arbeidsledig eller jobber bare noen dager i uka(stillesittende sådan), så at man samtidig skal kjøre til jobben og har dårlig tid er ingen unskyldning. Hun ene jobber t.o.m rett ved siden av b.hagen og de kjører hver eneste dag.

 

Samme til butikken, de går aldri for å handle, men tar bilen konsekvent. (se bort fra skikkelig storhandling) De har også småbarn og bruker vogn, så man trenger ikke engang bære handleposene hjem.

 

Og så klager de på for store rumper og fleskete mager. Vel bekomme!

 

Hverdagsmosjon er viktig, selv om kost og skikkelig trening er avgjørende, så skylder man vel kroppen og helsa si å bevege den så mye som mulig når man har muligheten, særlig når helsegevinsten er så stor?

 

La bilen stå og beveg dere litt før beina råtner!

 

Hjertesukk fra ei med fryktelig late naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utfra et miljøperspektiv så er det dumt å bruke bilen når man strengt tatt ikke trenger det. Men utover det så gir jeg meg katta i om folk blir late og feite. Det er deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deres problem, men det er jeg som må høre på klaginga over dårlig form. I det minste er de ærlige nok til å si at de ikke gidder, det skal de ha.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kommentere det neste gang de klager på at de er så feite. Si at det er ikke så mye som skal til. Du kan jo begynne med å gå til og fra bhg og en tur på butikken innimellom,kanskje pipa får en annen låt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn unødvendig bilbruk som det der burde skattelegges/avgiftsbelegges så det virkelig svir!!! Så kan pengene som kommer inn brukes til å bedre mer miljøvennlig kollektivtilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er strengt tatt ikke bare de late sitt problem om de blir feite og sliter med helsa.

Det koster faktisk samfunnet ganske mange penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du HI, jeg tenkte det samme her en dag, da en venninne av meg hadde kjøpt seg ny bil. de bor 10 minutter gangavstand fra barnehagen, og far jobber rett over veien for huset dems. likevel måtte de ha to biler fordi hun jobber på natt og ikke er hjemme før far begynner på jobb om dagen. toppen av latskap sier jeg, og hu ble drit sur. mente at hu kunne ikke stå opp kl 05. om morgenen for å gå til barnehagen kl 06 slik at far rakk jobben kl 07. late miljøsvin.. men skyld dere selv. ungen er også stillesittende og lat. spiller tv spill eller ser på barnetv. Jeg skulle ønske jeg har gangavstand til barnehagen jeg, men desverre så så har jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig, folk flest er utrolig late!

 

Her jeg bor bruker enkelte å KJØRE til postkassa som ligger ca 100 meter fra huset, hver dag! Kjører bort, snur bilen og kjører hjem. Jeg blir målløs. (dette er snakk om friske folk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager de over dårlig form, så kan du jo foreslå en løsning. Forøvrig er det ikke ditt problem, bortsett fra at de selvsagt er med på å forurense. jeg for min del hater når folk til alt overmål lar bilen stå på tomgang utenfor barnehagen....

 

Selv bruker jeg bare bilen når jeg må. Det vil bl.a. si at jeg sykler 4 km hver vei i forbindelse med arbeidet hver dag hele året. Jeg leverer først barnet i barnehage (vi går dit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...