Snartmamma:) Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 For 1 uke siden fødte jeg verdens mest perfekte lille gutt. Klokken var 12 på natten, og det hele startet med at jeg lå i sengen, surfet litt på nettet og bare slappet av. Jeg syns jeg kjente litt kynnere men etterhvert ble de kraftigere, de kom hele tiden med 5-6 min mellomrom og jeg skjønte nå at det var dette de kalte rier. Jeg ringte opp til føden og fikk beskjed om å komme opp når jeg følte meg klar for det. Rundt 01.30 var jeg på sykehuset. Jeg fikk beskjed om å sitte å vente litt før de kunne sjekke meg. Når jeg kom inn hadde jeg 3 cm åpning, og jeg ble liggende litt til observasjon. Alt så bra ut i magen, og riene begynte å komme tettere, nå var det med 3 min mellomrom. Jeg ble tatt med inn på fødestuen, fikk tatt meg et godt og varmt bad- dette lindret ganske mye på smertene. Etter 1 times tid i badekaret ble jeg lagt i sengen for å sjekke åpning igjen, nå var det 4 cm. Jeg spurte om jeg kunne få epidural og etter litt kom anestesilegen for å sette den. Jeg syns epiduralen var litt ubehagelig, men den begynte å virke kjapt heldigvis. Jeg kjente ingen rier med epiduralen.. Jeg og min kjære lå i hver vår seng og sov, mens vi ventet på at jordmor skulle komme tilbake igjen for å sjekke åpning. Når hun kom tilbake hadde jeg ikke kjent en eneste rie, bare sovet og slappet av- men det viste seg at jeg da hadde rundt 7 cm åpning. Aktiv fødsel var rundt 10 cm fikk jeg beskjed om. Det tok ikke lange tiden før jeg skjønte at nå måtte jeg presse, og plutselig hører jeg jordmora si at alt er klart. Pressriene begynte rundt 08.40 og kl 09.16 var verdens vakreste lille prins ute:) I dag er han 1 uke gammel, og jeg er så stolt! Vil bare vise han frem til alle, han er så utrolig god:))
Dizzie_mortil3 Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Gratulerer så mye! Kos deg med din lille gutt (som er 3 dager yngre enn min...)
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Gratulere så masse med gutt!! Heldiggrisen ;o)
BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 Gratulerer så mykje med lillegutt! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå