Gå til innhold

Sliter du med å bli gravid? Les dette!!!

Gjest Noelle

Anbefalte innlegg

Hei til deg!

Jeg må bare dele dette! Jeg er i ekstase!!!

Jeg og mannen min har i laaaang tid prøvd å bli gravide, men uten hell.

Vi har gjort det meste, fulgt alt fra kjærringråd, akupunktur, kremer, syklusplan osv osv osv.

Det er som når en ikke får sove og tenker på at man ikke får sove, da får man jo for pokker ikke sove!

Uansett! Fikk tips fra en venninne av meg som har slitt med å bli gravid selv at jeg burde teste ut tankefeltterapi. Hun hadde vært hos en dame i Lier ( hun jobbet på den tiden med hjemmebesøk), men nå i august åpnet hun( tankefeltterapauten) egen klinikk på et treningssenter i Lier, så jeg satt meg opp på en time hos henne og gikk til henne i to uker.

I dag var det en uke siden jeg skulle hatt menstruasjon, så med en puls på 1000 dro jeg og kjøpte en g-test. Guess wath! GRAVID!!! Helt sykt!

Mannen min begynnte å grine da jeg ringte han å fortalte det!

Det er som med å stresse med ikke å få sove. Stresser du med å ikke bli gravid, så blir man for pokker ikke det heller! (Gjelder jo ikke alle da selvsagt!)

Men! Her, jenter, er linken til terapauten jeg var hos! ANBEFALES!

http://www.tankefeltterapauten.com/

Fortsetter under...

gratulerer

men dette med at hvis man stresser med å bli gravid blir man ikke gravid er tull og tøys og tilbakevist gjennom forsking.

Tror ikke tankefeltterapi hjelper på tette eggledere. endo., pcos osv, på alle som har en diagnose på hvorfor de ikke blir gravid.

Kanskje noe for de som er uforklarlig barnløse

Hei

Det er nok helt riktig som du sier, angående diagnostiserte årsaker til at man ikke blir gravid.

Men er man uforklarlig barnløs og stresser med å bli gravid, så tror jeg ( ut fra egen erfaring) at tankefleltterapi kan bidra til å senke stressnivået og dermed øke sjansene for å bli gravid...

Var nok litt " høy" på å endelig å ha blitt gravid den dagen jeg skrev innlegget og håper jeg ikke tråkket på noens tær!!!

• 2 måneder senere...

Helt enig med deg, Noelle, selv forsøkte jeg noe lignende: Hypnoterapi. Det gav meg et års "pause" fra det mentale stresset rundt det å være barnløs, slik at jeg faktisk fikk styrke til å gå videre med ivf.

Ufrivillig barnløshet er mer enn det fysiske, det vet alle som har vært igjennom det, og det er superviktig å dele alt somkan hjelpe, både mentalt og fysisk.

Takk for at du deler!

Lindynatt: At man strides om det mentale rundt barnløshet er helt sikkert, men hvilken forskning er det du henviser til her? Det er en sterk påstand du kommer med, og man skal være forsiktig med å slenge ut slikt uten å dokumentere det. Har du link til forskningsrapport el.l?

Selv har jeg lest løse undersøkelser som hevder både det ene og det andre, såvidt meg bekjent foreligger det da ingen konklusjon på dette på verdensbasis?

Alle vet at f.eks stress påvirker kroppen, jeg har ei venninne som nettopp mistet moren sin til kreft, og alt stresset rundt det gjorde at hun faktisk mistet mensen. Ikke uvanlig, og det være ufrivillig barnløs kan også være en ekstrem psykisk belastning.

Nei, la oss ta imot alle råd og tips fra andre ufrivillig barnløse her, det er ikke sikkert det funker for DEG, men kanskje for andre.

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=0CGUQFjAJ&url=http%3A%2F%2Fhumrep.oxfordjournals.org%2Fcontent%2F11%2F2%2F274.full.pdf&ei=EMzoTouHMIXCswbG_ImVBw&usg=AFQjCNF-qoyFHTEX4AquJr2bP9dnMZBzeA

If stress were reducing fertility during IVF treatment, one

would expect state anxiety to be higher in women who failed

to become pregnant. This was not the case in the present study

and, although the number of pregnancies was too small to

draw firm conclusions, our results support the notion that the

amount of stress experienced during gonadotrophin-stimulated

IVF treatment is insufficient to reduce the overall chance of

conception. This does not rule out, however, the possibility that conception during unstimulated IVF, in which only a

single follicle develops, could be jeopardized by the level of

stress and associated hormonal changes.

In conclusion, we have demonstrated an increase in state

anxiety in women undergoing gonadotrophin-stimulated IVF

treatment, in parallel with increases in serum prolactin and

cortisol, which indicate that state anxiety may reflect underlying

changes in biochemical markers of stress. There is no evidence

that stress predisposes women to infertility, since trait anxiety

levels were similar in all groups. Our results suggest that despite

increases during treatment, the amount of stress experienced

by women having gonadotrophin-stimulated IVF does not

significantly reduce their chance of achieving a pregnancy.

I tillegg hadde da kvinner fra krigsrammede og sultherjede områder ikke blitt gravid hvis stress alene kunne forhindre graviditet.

At stress generelt ikke er bra er sant men det å hele tiden trekke frem stress som en grunn for at ting ikke klaffer stresser jo folk mer og får dem til å lure på om de selv gjör at de ikke blir gravid.

Tror neppe menneskeheten for en del hundre år siden som slet med å overleve kunne stress vært noe som gjorde at man ikke kunne bli gravid.

Det måtte jo også bety at min mann og jeg som har gitt opp baby projektet for flere år siden pga kronisk sykdom hos meg, vi bruker ikke p pille eller kondom og stresser overhodet ikke rundt dette med å bli gravid, burde jo hat en stokk med unger...

Annonse

Takk for rapport, interessant lesning. Men alikevel finnes det jo motstridende forskningsrapporter der ute.

Det mest irriterende en ufrivillig barnløs kan høre er vel "slutt å stresse med det, så skjer det sikkert"... Å herregud, hvis jeg hadde fått en krone for hver gang en lurifaks hadde sagt det til meg....Jeg har bak meg 5 år som prøver, utallige insemnasjoner og ivf-forsøk.

Men alikevel kan vi ikke se bort ifra det faktum at stress kan påvirke f.eks menstruasjon, som jo igjen henger sammen med eggløsning.

Jeg mener derfor at man skal være forsiktig med å konkludere med enten det ene eller det andre, og heller prøve alt som prøves kan. Selv har jeg vært igjennom min del alternative behandlinger, hypnoterapi fikk meg til å slappe av og klare å leve igjen, ivf-forsøk gjorde meg gravid.

Så jeg sier som Ole Brumm: Ja takk, begge deler:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...