Skattimagen<3 Skrevet 14. september 2011 #1 Skrevet 14. september 2011 Noen som har noen tanker og meninger å dele her? Jeg er sååååå usikkert.. Aner virkelig ikke hva jeg skal velge! Alle tips mottas med takk!
*Miss Flua* Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Vi valgte city cross og dette er grunnene: -Den er mye lettere. Jeg kan enkelt løfte den alene (ut og inn av bil), og de i butikken sa den var bedre på snøføre pga vekta. -Leste på nett at de som hadde edge bytta vogn da sportsdelen skulle i bruk. Den ble for stor og knotete. Siden vi kjøpte helt ny vogn, ville jeg ha en vogn som kan brukes i flere år og som sportsdelen er god å bruke. Jeg tenkte i bunn og grunn at edge var bedre pga større bag. Men det er bare snakk om noen få cm forskjell, og da var igrunn avgjørelsen tatt. Det ble city cross på oss! Men har jo ikke fått brukt den enda da, så det vil jo gjenstå å se om den står til forventningene
***Tulipa Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Vi har valgt City Cross, fordi den er lettere, nettere og smalere enn Duo Edgen uten å være mindre sikker. Tyngdepunktet er lavere enn på Edgen, noe som jeg ser på som en fordel. Bagdelen er ikke kortere på crossen, men noen få cm smalere nederst. Vi får vinterbaby, og jeg tenker at jeg trenger plass til dunpose kun mens babyen er liten, når ungen er 5-6 mnd, så trenger vi uansett ikke dunposen, så babyen vil ikke få det trangt i bagen. Bagen brukes jo bare det første halvåret uansett. Jeg kommer til å velge annen farge på bagdelen enn på sportsvogndelen, da jeg synes hvitt er veldig lekkert, men tenker at hvitt på sportsdelen sikkert blir skitten av sko og litt røff bruk når ungen blir større. Jeg kjenner flere som har solgt sine duovogner til fordel for lettere triller når ungen er året. Jeg ønsker å bruke vogna en stund, og synes derfor Crossen er bra! I og med at jeg er ganske høy, må jeg ha "styret" på øverste nivå, noe som ikke er noe problem, men som jeg ser kan bli litt keitete for de som er veldig høye. Kommer dog også til å kjøpe en helt sammenleggbar trille i tillegg, denne kan jeg bruke på kjøpesenteret og bilstolen kan klikkes rett på. Du får kjøpt adapter til Crossen hvor du kan klikke bilstolen på understellet, men jeg synes det er enklere med en lett trille som bare er å klappe sammen og ikke tar noe plass på turer. Den trilla kan også brukes i flere år, først til bilstolen på korte handleturer og senere på flyplasser og ferier der jeg ikke skal f. eks i marka. Trilla jeg skal ha er enn Quinny Zapp. Den kjøper jeg ny etter anbefaling fra gode venner, og jeg kjøper bilstolen til nyfødt pent brukt hos dem. Quinny-vogna kan også legges ned så ungen kan sove der. Håper jeg klarer meg med disse to vognene! :-)
*Udon'tKnowMe* Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Jeg har begge.. Har kjøpt due edge til babyen og har city cross stående etter forrigemann.. Nå angrer jeg faktisk på at jeg orket å kjøpe due edge å vurderer å bare selge den igjen før babyen er født. Trodde egentlig at bagene til city crossen var veldig små, men de er bare litt smalere i fotenden og skiller vel med 3 cm eller noe slikt totalt.. Duo edge er en mye større og tyngre vogn, men begge er solide og gode.. Hva som er best kommer litt ann på bruken tror jeg.. Farter du mye og skal mye ut/inn av bil hadde jeg gått for city crossen. Den veier mye, mye mindre.. Jeg synes også den er bedre og trille (min har punkteringsfrie lufthjul, vet ikke om man kanskje kan velge mellom flere nå). Du kan ikke snu håndtaket på den som på edgen, men du klikker bare av setet og snur det.. Like enkelt =) Edgen er veldig fin den også, og jeg liker den godt, men den er som sakt større og tyngre..
Lalina Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 De fleste jeg kjenner som har valgt edge har byttet den ut mot lettere vogner etter forholdsvis kort tid og angret seg i etterkant for valget de gjorde. Jeg har bestilt city cross selv....
januar-spire*HØYGRAVID* Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 Personlig syntes ikke jeg at det var så stor forkjell på vekta, fikk løfte på begge modellene i butikken. Men vi gikk for edge duo med classik understell. Jeg har fått anbefalt av andre at edge var bedre pga størrelsen og div. Men dette er mitt første barn så det gjenstår å se om valget jeg gjordet var bra. Uansett så er begge vognene like bra og sikker
Lollo83 <3 Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Sniker fra 3.tri. Vi valgte Edgen pga høyden. Både jeg og mannen er ganske høye, og vi synes at city crossen rett og slett ble for lav for oss. Ang. vekten så synes ikke jeg heller at det var så kjempestor forskjell på de to vognene. Men nå har vi kjøpt en 5 år gammel brukt edge da, og det er ny city cross jeg har løftet. Lykke til med valget. Håper du finner den rette vognen for deg =)
Bananikakao'n Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Vi har edge og jeg ELSKER den vogna. Brukte den til tuppa var tre år vi. Javisst er det en stor og tung vogn, men ikke noe mer enn at jeg fint løftet den inn og ut av bilen.. Gleder meg veldig til å bruke den til neste frøken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå