Gå til innhold

ny eller brukt? ?????

Anbefalte innlegg

Har funnet vogna jeg vil ha, Emmaljunga Mondial i creme letherette, en ganske dyr vogn dessverre, og ligger noen av dem til salgs brukt på finn.. men fortsatt dyr, har sjekket nå, hos forhandler her hjemme (ny) 8795,- pluss 1000,- for stellebag som hører til. grovt regnet= 9800,-

ved å dra til sverige å kjøpe den der betaler vi for den samme pakka 7500,-

brukt skal folk ha ca 5-6000 kr. Da lønner det seg vel å kjøpe den ny da?? så kan jeg selge den for store deler av beløpet når jeg er ferdig med den selv? men hvordan er dette med å kjøpe brukt, hva ser man etter av "skjulte feil" og mangler? vil ha en sikker og god vogn, men synes samtidig at det er snakk om vanvittige summer!! det skal sies at dette er barn nr 2 og det blir nok ikke flere, så skal kun brukes til ett barn. noen synspunkter/erfaringer så tar jeg imot med takk! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143575969-ny-eller-brukt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville gått for en ny vogn... Ikke så stor prisforskjell, og man vet da hva man får..... ( røyking, dyr, behandling, slitasje på understell o.l) Kjøpte ny vogn på kampanje som var billigere/ samme pris enn mange av de brukte vognene som ligger på FINN..... - 4990 kr. for en ny SIMO kombi!

Jeg ville absolutt kjøpt ny selv om den kun skal brukes til ett barn.

Vet ALDRI hvordan folk har behandlet vogna si.

Ved å kjøpe ny får du også med garanti, noe jeg syns er viktig. Har selv hatt litt problemer med kalesjen på city crossen min, og er kjempeglad for at jeg slapp å betale for rep..

Eg ville ikkje kjøpt ny vogn berre for ein unge til. Det blir for dyrt. Og det at det skal /bør være halv pris på vogner kommer an på når vogna er kjøpt. Vi kjøpte vogn for 4 år siden, Emmaljunga, og tok vare på den i tilfelle det ble fler. Og det blir det om 6 uker. Så når jeg skal selge vogna mi om en 2-3 års tid så er jo den faktisk 6-7 år gammel! Da blir det ikke snakk om halv pris, men noe under der igjen..

Ja, med ny vogn får man garanti, men ville uansett ikke brukt så mye på ny vogn når du får tilbake omtrent det en brukt koster etterpå, evt halvparten.

Annonse

Hvor lenge varer garantiet da?

Emmaljunga holder seg bra i prisen ja. Men det er også bedre kvalitet på understellet enne simo for eks og så er emmaljunga veldig "inn" for tida. Emmaljunga som er brukt til en unge går ikke i stykker. Den holder lenge.

Jeg tror jeg skulle ha kjøpt brukt til EN unge. Men da skulle jeg ha dratt og kjent på vogna og hørt med folk som har brukt den. Du ser jo litt hvordan dei har det hjemme når du er der... Aldri skulle kjøpt en vogn på finn.no uten å ha kjent på den selv. Og aldri enn som har blitt brukt i barnehage dessverre :P Jeg jobber selv i bhg og der er det ikke så nøye med vogna må jeg si.

Jeg personlig ville gått for ny, da jeg aldri blir fornøyd med noe hvis det ser litt brukt ut(en ripe eller to)... Men jeg er veldig nøye :P

Jeg kjøpte ny edge duo, betalte vel rundt 9000 for den. Fikk lett solgt den for 6500 ti mnd senere :) Tror ikke det skal være noe problem å selge den, dersom du velger å kjøpe ny. Veldig mange som velger å selge edge/mondial når de bytter over til sportsdelen, da denne er veldig tung!

Men dersom du velger å gå for brukt vogn, burde du i hvertfall se den! Det kan jo være lurt å kjøpe en vogn du også får med garanti på.. er jo kjedelig hvis noe skulle skje og du ikke får noe igjen.

Ellers er det vel ting som jordslag i kalesje, under madrass osv som er lurt å se etter. Sjekk om brems og hjul er i orden.

Lykke til!

Takk for mange og gode svar! :) mye å tenke igjennom, til førstemann overtok vi vogn fra venninna mi, den var strøken og jeg følte jeg kjente henne såpass at jeg stolte på overtakelsen, og den gikk knirkefritt. dermedc har jeg ikke tidligere stått ovenfor dette med å skulle kjøpe spjæl ny vogn, men har snakket med gubb her og har vel mer eller mindre blitt enige om å dra til Sverige å kjøpe ny. men til deg som skrev at sportsdelen er veldig tung, er den noe tyngre enn Emmaljungas Scooter? den har vi hatt tidligere, ikke noe problem, fint fungerende og stødig i by som i skog. (må ha en vogn jeg kan ta med på tur:) mvh

Da ville jeg ha kjøpt ny vogn. Jeg har lurt på det samme korfor ikkje halv pris på dei vognene når dei kjører SIMO sine til halv pris på finn.no.

Jeg har kjøpt SIMO KOMBI til 8700 kr. Og masse utstyr. Sjølv om vogna kosta 4990 kr.

Emmaljunga scooter veier 12,2 kg, mens edgen som sportsvogn veier 19,3. Så ja, en god del tyngre er den. Kommer litt an på hva slags understell du har også, jeg hadde sportsunderstellet(det tyngste). Regner med at vekten er omtrent det samme på mondial.

Det kommer selvfølgelig an på hvor du bor, om du skal kjøre mye bil osv. Vi har litt bakker her vi bor, og jeg synes da den ble litt for tung. Den tar også veldig stor plass i bagasjen på bilen, men det er jo ikke noe problem dersom man har plass til den :)

Vognen er jo veldig fin, stødig og har god plass.. dumt den skal være så tung!

Jeg fikk fortalt av ei som selger simo og emmaljung ai butikken at simo er laga i kin, emmaljunga i sverige. Og hun sa at emmaljunga har et hakke bedre kvalitet på understellet! Det ser jo man når man har dei to vogna ved siden av hverandre også! Simo si er tynn og sprinkel i forhold til emmaljunga si.

Og jeg er ikke emmaljunga si fan :P Jeg skal gå for simo duo! Og det er nok på grunn av prisen mere. Simo duo kan man få til 5000 i butikken ny, når det er salg, men det er omtrent aldri salg på emmaljunga sine.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...