Gå til innhold

Tilvenning sovne i senga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det meg og søvnspm igjen, da... :)

Her sover fortsatt lillegutt oppå meg dag og natt. Får virkelig ikke gjort noe som helst på dagen, bortsett fra å smøre meg en skive og kanskje en tur på toalettet ;) Vil så gjerne at han skal kunne sovne i senga si! Der er nok langt fram i tid at han vil sovne selv, men så lenge han sovner et annet sted enn oppå meg så er jeg veldig fornøyd selv om det innebærer byssing. Nå blir han også bysset i søvn, men når jeg legger han ned, så våkner han hver gang. Trikset må derfor være å slippe flytte han.

Spm mitt, bør jeg venne han til senga ved å legge han ned i det han sovner? Han blir nok lys våken når han blir lagt ned, men da må jeg bare prøve å ta jobben der og da med å få han til å sovne. Eller bør jeg heller legge han i senga når han er trøtt og ta jobben da, slik at han får med seg at han er i senga under hele innsovningsprosessen?

Noen med erfaringer fra lignende? Hvor lang tid tok det før det gikk seg til? Dette er en gutt som vanligvis blir kjempesint når han merker han blir trøtt, og kjemper mot søvnen alt han kan...

Vogn er ingen vits, han blir bare sinna og sovner hvertfall ikke. Senga hans er en vugge, så kan vugge litt på den. Han er forresten 3 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har sikkert prøvd dette også, men skriver det i tilfelle.

Når jeg skal legge min lille på snart 6 uker i senga si må jeg gå fort inn, legge han ned, pakke dyna rundt og gå ut igjen og lukke døren. Løper ned i første etasjen og sitter foran babycallen. Da sutrer han litt, så pludrer han en stund, og til slutt sovner han.

Hvis jeg er i rommet så starter det også med sutring, men eskalerer til hylskrik hvis jeg ikke reagerer.

Det er som om han skjønner at det ikke er noen vits å skrike når jeg ikke er der. Så da sovner han istedenfor

Skrevet

Her ammet/bysset jeg gutten i søvn innpakket i en dyne, og når han hadde sovet i 5-6 min klarte jeg av og til å lirke ham over i senga, fremdeles innpakket i dyna slik at han tok varmen og "følelsen" av armene mine med seg.. Ikke optimalt, men frem til gutten var 12-13 uker så var det eneste måten jeg fikk ham til å sove uten at det var oppå/inntil meg eller pappaen. Han ble som regel ganske sint/redd når han våknet da, siden det ikke var stedet hvor han sovnet...

Hvor gammel er babyen din? :)

Skrevet

Hadde samme problemt - men mannet meg opp og satt ved siden ham mens han hylte.Stryker og klapper litt. Når han skriker seg helt bort tar jeg ham opp og roer ham, før det er ned i sengen igjen. Funket etter noen dager. Fortsatt gråt noen kvelder, men nå sover han lange strekk i sengen alene i stedet for å spise hele natten:)

Skrevet

Ja, da er jeg i gang! Og gruer meg allerede til fortsettelsen i dag... Jeg mannet meg opp i går, og la han i senga si da han var passe trøtt (vet at timing er viktig). Det ble litt over en time med hyl og skrik før han sovnet en halvtime. Ved neste soving tok det like lang tid, men nå sov han bare 15min... Han fikk sove på pappan sin da han skulle ha middagslur, men sov bare en halvtime her og. Med andre ord som han bare 75min hele dagen.. Kl 19.30 var han skikkelig trøtt, så la han for kvelden. Sovnet etter en halvtimes protester, men våknet etter en halvtime igjen. Ammet han og så at han var temmelig trøtt, så da var det på'n igjen... i 90 min! Stakkar gutten min, jeg får så vondt av han! Fet kjedelige var at han våknet da jeg la meg kl 23, og da fikk han sove i senga oppå meg. Så nå ligger jeg her med verdens nydeligste gutt sovende på brystet, men kjedelig å ikke få noe av natta for meg selv..

Uansett, han hylte og skrek en masse, men jeg sitter hos han hele tiden og styrker over håret og holder i handa osv. Må jeg da likevel ta han opp hvert 3-4min? Følte at det ble litt til at jeg startet forfra igjen etter hver gang jeg tok han opp.. Huff, kjenner jeg gruer meg skikkelig til å ta samme runden igjen i dag...

Skrevet

Han er forresten 3 mnd, Madolyn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...