Gå til innhold

Hva er deres regler ang. å ta i bruk strømpebukse/ullundertøy på barna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en skikkelig frossenpinn, så jeg selv føler for å gå i litt tynn ull fra tidlig høst.

Synes det er så vanskelig å vite når det fortsatt er for varmt, og når det er kaldt nok til å ta i bruk mer klær for toåringen når jeg fryser sånn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundt 10 grader tar jeg bomullsstrømpebukse på 1-åringen, under 10 grader får 4-åringen på seg også. Når det er minus tar de ull på også. Har en skolegutt på 7 også som bestemmer litt selv. Når det er minus SKAL han ha på seg, men før det sender jeg en ekstra strømpebukse med han.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire barn og forskjellig når de tar på seg strømpebukser. 8 åringen kommer nok ikke til å ha noe slikt på seg i år, hun er en liten varmeovn og tar heller på seg dressen om det er kaldt ute.

9 åringen skal straks begynne med det, har vurdert det i noen dager men idag er det nesten sommervær (44grader i sola ser jeg nå..... i går var det skikkelig høstvær og guffent)

 

De andre tar vi på når de trenger. Kjenner om de er varme og hører med de. Ungene er ganske greie når det kommer til klær, de sier ifra om de har lite eller for mye på seg. Veldig kjekt siden det er noen frysepinner og noen varmeovner. De har klær liggende på skolen og barnahagen så lett å skifte om de trenger det. De i barnehagen pleier å sjekke ungene når de er ute på denne tiden, ikke like lett å vite når de trenger og ikke om dagen. Så er trenger de mer eller mindre sier de ifra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...