Gå til innhold

Hjemmemamma og utetid (ettåring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere noe ute med lillingen deres? Min lille har lært seg å gå, men vi er sjelden ute. Det er surt og vått, men jeg tenker at kanskje kan vi være ute en liten stund likevel - bare ha godt med klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt her går i bhg 50%, det er naturbarnehage og de er ute i (nesten) all slags vær.Han elsker å være ute! Men de dagene jeg har han hjemme, går vi ikke ut og leker hvis det skikkelig øspøsregner! Det gidder jeg rett og slett ikke ;)

Men hvis det bare drypper litt så går vi ut, på med regnbukse og gummistøvler. Går til lekeplassen, eller bare leker på utsiden ved sandkassa og ronsestativet. Vi er mye ute vi, hver dag, dersom det ikke øspøsregner.

Han er forresten 1 år snart :)

Skrevet

Jeg er virkelig ikke et utemenneske eller et turmenneske. Jeg trives best under dyna på sånne dager.. :P Men har skjerpet meg virkelig nå som jeg har lillegutt. Han elsker å være ute, og det gjør de dagene vi er hjemme sammen mye enklere når han får vært ute. Er vel ute 1-2 timer fordelt utover dagen på en dag der vi er hjemme. Tiden kan variere om vi er på butikk, eller byen, eller besøk.. Evt om vi går på tur med venner.

Selv om det er surt og vått ute, så hjelper det så på humøret til de små. Er jo mye dere kan gjøre for det om. Gode klær er et must da.

Også er det så utrolig godt å komem inn i varmen om man har vært ute i et surt vær.. :P

Skrevet

Går ikke ut om det øsregner da, men litt yr gjør ikke noe. :)

Skrevet

Jeg er hjemme med snart 1-åringen min (11,5 mnd), og vi MÅ en tur ut iløpet av dagen uansett vær, hvis ikke blir vi begge litt småsprø :P

Triller hver dag to turer med henne, for å levere eldste i barnehagen, og så er vi som regel ute en liten tur på lekeplassen i tillegg. Vanntett parkdress og stonz er et must her, da kan hun krabbe og rulle seg rundt i søla så mye hun bare orker hehe.

Skrevet

Min ettåring går ikke enda, så vi er ikke ute når det regner (siden han krabber). Går tur med vogna hvis det ikke øser ned, da :)

Når han begynner å gå, så vil utetiden vår øke. Men så lenge han krabber, så er det sånn det er...

Skrevet

Når går 1åringen vår i barnehage og er ute nesten uansett vær der og vi er ute selvom det regner de dagene han er hjemme også. Ingenting er morsommere å leke med ute enn søledammer. Fullt regntøy og støvler på både mor og barn, så er det veldig gøy å hoppe i søledammene. Så er det bare å passe på og ikke være for lenge ute sånn at dere blir kalde, da er det ikke noe morsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...