Gå til innhold

Trenger råd ang 3 åring med PUSTEVANSKER!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en venn som har et barn på 3 år. Han er prematur og har slitt med pustevansker hele veien... Jeg blir fortalt at han sliter med oksygen om natten og er sliten og lite oppegående dagtid.

 

Foreldrene opplever å ikke bli tatt alvorlig noe sted. De har blitt henvist til en spesialist men har allerede ventet et halvt år på dette. Gutten er kjempetrett,sliten og slapp.

 

HVA kan de gjøre? Finnes det noen spesialister privat man kan kontakte? Setter STOR pris på svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det første de må gjøre er å begynne å stå på krava, ikke bare sitte og vente et halvt år....dra til legen flere ganger, mas mas mas, true med å bytte lege, eller faktisk bare gjøre det. Hvor bor de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg nok gått til et privat sykehus, Volvat e.l. hvor de har barneleger og spesialister.

 

Men om de ikke har mulighet til det økonomisk må de bare kjempe videre, ring legevakten midt på natten fordi barnet er så tungpustet at de blir bekymret, ring fastlege igjen og igjen, ring stedet de står på venteliste for time og mas siden dere er meget bekymret pga pustebesværet osv. Det hjelper faktisk å mase...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor de på østlandet så anbefaler jeg på det sterkeste barnelegesenteret på strømmen, evt ta kontakt med voksentoppen i oslo for å få råd. Helt utrolig at de ikke blir tatt alvorlig. Blir så forbannet over slikt. Dersom barnet går rundt med konstant for lite oksygenmetning så får det konsekvenser for hele kroppen, og særlig hjernen kan ta skade av for lite oksygen.

 

Hilsen ei med astmabarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingen skal få!

Bor de i osloområdet ville jeg bedt om henvisning til Strømmen barnelegesenter. Sønnen var veldig mye syk, krupp, hoste osv og legevakt og fastlege sa bare "det er ingenting". Inni meg visste jeg han hadde astma og fikk tilslutt en henvisning. Da jeg kom til Strømmen barnelegesenteret sukket de oppgitt og sa at de får inn utrolig mange barn med astma som legene har avfeid med "bare hoste". Sønnen min fikk forstøver og går fast på dette nå og er en helt annen gutt. Slutt på blå lepper om natta og en gutt som griner hele dagen fordi han ikke får puste på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi har ei jente som var mye syk, slapp ville ikke spise osv...

Hun ble avfeid av legene. Så fikk hun tilslutt en henvisning til Ullevål Sykehus hvor de der også fikk beskjed om at det ikke var noe.

 

Hun nektet å gå før de sjekket barnet bedre, var der i 5 timer og maste før de ga seg.

Jenta er nå hjerteoperert.

 

Stå på. Jeg vil også anbefale Volvat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...