iskaffe ♂ ♀ Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Har ei jente som er snart 6 mnd, har prøvd å få hun til å spise litt fast føde siden hun var 4mnd, hun blir ammet morgen, kveld og natt og resten mme. (lurer nå på å kutte amming helt da jeg har så lite melk) har prøvd diverse prøvesmaker, men alt kommer ut igjen. prøvde litt tynnblandet grøt på flaske. dette kan hun spise litt av, ca 10-15 ml... hun våkner om natten og er sulten, får da som regel pupp i senga mi. hs sier jeg bare må fortsette å putte i hun mat, men hun blir ill sint! spytter ut og begynner å hyle.... hva skal jeg gjøre? begynner å bli desperat her nå....
LykkeligMamma2010 Skrevet 14. september 2011 #2 Skrevet 14. september 2011 Hadde akkurat samme "problemet" med vesla mi - hun var overhodet ikke interesert i verken grøt, middagsmat eller brød. Hun bare kneip igjen munnen og snudde seg vekk!! og jo mer jeg prøvde, jo verre ble det. Det var bare pupp hun ville ha, og for å få dekket næringsbehovet sitt så begynte hun i en alder av 6mnd å våkne 3 ganger om natta for å spise :/ MEN - det hele snudde ved 7mnd alder. Jeg ga henne hele veien tilbud om mat 3ganger om dagen, og prøvde å lage litt hygge rundt matbordet. Hun fikk ha med en leke som hun satt og koste seg med, vi skravla, tulla og lo. Når hun gjorde tegn til at hun ikke ville ha maten jeg ga henne, så prøvde jeg ikke å tvinge det i henne. Lot henne heller sitte å leke med brødbitene, kjenne på konsistensen osv. I tillegg begynte jeg å spise mat samtidig som henne, slik at hun så at jeg også spiste, noe som førte til at hun ble mer nysgjerrig på mat. Passet også på å ha mat på min tallerken som hun kunne spise, slik at hun fikk smake av den. Og nå, i en alder av 8,5mnd så går grøt ned på høykant, brødskive med leverpostei er den absolutte favoritten, og middagsmat begynner å bli godkjent det også :) Det går seg til etterhvert - prøv å ikke stress med det. Her løsnet det når "matpresset" forsvant fra min side. Hun fikk lov til å kjenne på grøt, fruktmos, brødbiter osv - grisa som verst, men etterhvert så puttet hun jo litt i munnen også, og jeg fikk inn en skje i ny og ne (og vær fornøyd med en skje, en er bedre enn ingen). Nattesøvnen ble også mye bedre etter at matinntaket begynte å øke - men husker jo hvor slitsomt det var når det stod på som verst - men det er nå kanskje en del av det å ha barn også tenker jeg Håper jenta di snart finner ut at mat er godt (her var det fruktmos som slo ann først forresten, og most banan). Prøv ut litt forskjellig, så finner du til slutt noe som glir ned Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå