Gå til innhold

Kan barnet dra i barnehage når det har hatt falsk krupp om natta?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker, datteren min hadde dette i natt. I dag har hun vært i fin form, men trøtt og fortsatt snørrete. Vet jo ikke om hun får det til natta, men dersom hun gjør det, ville dere holdt henne hjemme? Skal egentlig jobbe i morgen, bare usikker om det er sånn at jeg absolutt burde ha henne hjemme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis formen ellers er fin sender jeg i bhg etter falsk krupp, som i min datters tilfelle alltid kommer på slutten av en forkjølelse.

 

Hun har fått prednisolon-tabletter til å ta når jeg hører krupphosten komme og dermed forebygger vi som regel de verste anfallene heldigvis. Men hvis hun ellers er fin, så ja - da er det bhg, og det er med legens velsignelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er i fin form og ikke har feber kan hun dra i barnehagen. Falsk krupp er ikke smittsomt, det skyldes et vanlig forkjølelsesvirus som opptrer som falsk krupp hos de som er disponert for det.

 

Det er som regel på natten de får det fordi de ligger flatt og det er da luftveiene tetter seg. Hvis hun er uthvilt i morgen og har sovet godt ville jeg sendt henne i barnehagen men informert personalet om at hun har hatt det. Spesielt viktig hvis hun fortsatt sover i barnehagen slik at de kan overvåke henne litt eksta da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...