Gå til innhold

Har barna deres mye mareritt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en datter på straks 2 år som våkner av hva vi tror er mareritt nesten hver kveld. Gråter og huffer seg.

Vi går inn og roer henne ned, og da sovner hun stort sett alltid greit igjen.

 

Så lurer litt på hvor vanlig mareritt er hos barn i den alderen?

Nå tror jeg forresten marerittet dreier seg om løver. De har lært om løver og andre dyr i bhg, og datteren min sier ofte at løven tar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi hadde helt villt med mareritt i 3 årsalderen. Hver eeeeneste natt var hun hysterisk. Tror ikke hun var våken og når jeg leste om det så sto det at barna sov å at de bare skulle få roe seg selv, at det bare pågikk i 5 minutter før det gikk over av seg selv. Men jeg klarte ikke la være å roe henne selv da det var så ekstremt. Det varte faktisk 1 års tid :/ trodde aldri det skulle ta slutt... Men nå er det heldigvis over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk mareritt jeg hadde rundt treårs alderen.. Det var de samme marerittene om og om igjen. Tror egentlig det er temmelig vanelig.

For meg handlet det om branslukningsaparater som startet brann og en mann som jobbet på en fabrikk ved siden av. Verdens hyggeøigste mann men jeg drømte at han løp etter meg med en saueklippesaks :s

Har faktisk snakket med flere som også husker spesifikke gjenntagende mareritt før skolealder...

Jeg husker godt marerittene og at det var ekkelt å våkne alene, men det gikk stort sett fint :) hadde en masse bamser i senga som "fulgte" meg inn til mamma og pappa.. Prøv å snakke med jenta di om måter hun kan få tak i dere på natten om hun våkner og er redd sånn at hun ikke blir liggende redd lenge. Nå høres det jo ut som om du våkner før hun våkner, så da tenker jeg at det nok ikke er noe problem :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...