Gå til innhold

noen som vet noe om eggløsningssprøyten?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta eggløsningsblodprøven imorgen - og har lest her at sprøyten kan vise feil svar på evt en gravid test?

Har så lyst å spørre dem om de kan ta en blodprøve å sjekke om jeg er gravid imorgen også - trenger jo ikke å sende den til riksen...bare jeg får svaret?

har også lest at 8 dager etter eggløsning vil det vise hcg i blodet...

what to do what to do??? hehehe

Fortsetter under...

Noen får veldig sent Hcg i blodet. Hva er en eggløsningsblodprøve? Det jeg vet er at eggløsningssprøyten kan gi falsk positiv test i 10 dager etter den er satt..

Tror min Hcg prøve viste 18 jeg. det var på ordinær testdato på Riksen.

heia begge to :)

Eggløsnings blodprøve var noe de på riksen sa jeg skulle ta 7 dager etter at jeg tok eggløsningssprøyten - den 23/09 ( 16 dager etter ) skal jeg ta en ny blodprøve for å se om jeg er gravid.

De tok bare urinprøve der jeg tok blodprøven, så da droppet jeg det der...meeeeen jeg hadde en cb test liggende hjemme og jeg klarte ikke å vente..og den ble neg. vet at det kan ha med at det er for tidlig å sjekke, men ble skuffet for det, dumme dumme meg, vet jo bedre enn dette hehehe

Jeg har akkurat vært med på dette. Satte EL-sprøyten på riktig dato. Gjorde AIH to dager etterpå. På dag 7 etter EL-sprøyten tok jeg EL-blodprøve. Det var rent formelt at riksen tok denne testen, bare for å se hbor mye effekt jeg hadde av den.

På dag 18 etter EL-sprøyten, tror jeg det var, tok jeg blodprøve (hcg) for å sjekke om jeg er gravid.

Denne skal jeg imidlertid få svar på i dag! He he

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta g-test tidligst på lørdag, altså på dag 16 etter EL-sprøyten. Det er fordi EL-sprøyten kan vise falsk positiv test i hele 10 dager etterpå.

vi er ganske like her, skjønner jeg :)

Men som dere sier så kan den gi falsk positiv svar....men jeg fikk jo negativ...kan den gi falsk negativ også - eller det som jeg tror at jeg tok den for tidlig?

Har du fått svar ennå lykkeliten???? er så spent på deg nå :D

Annonse

He he,... jeg gjorde akkurat som deg. hadde en billigtest liggende, og tok den i stad, Rugedag 7 her også, Det var så klart negativ. Men en liten skuffelse kom til meg også. Neste test skal jeg ikke ta før rugedag 10. Blir på søndag det.... Da blir det vel riktig resultat , siden dette er et ferskforsøk.

Angrer på den testen, men fikk jo svar på ar el sprøyta er ute av kroppen. Har du noen symptomer?? Jeg har litt ømme pupper, og en biteliten mensenfølelse:( Den vil vi jo ikke se på en stund...

He he - dere var tidlig ute! Jeg er på dag 10 i dag, og holder seriøst på å bli gæærn! Har sååå lyst til å teste, men skal tidligst gjøre det på lørdag. Hvis ikke jeg klarer å vente til mandag - det er det jeg EGENTLIG har lyst til. Kjennes litt ut som at tanta er på vei, men den holder seg borte er det håp i bøtter og spann!

hehehe ja jeg vet jeg vet *rødme* !

Jeg ønsker jo å klare å vente....må bare klare å vente nå ;)

Jeg tenkte for noen dager siden at jeg skulle vente til søndag, men dere vet jo hvordan det gikk hehehe

Men det bra i dette er jo at jeg nå har fått "slukket" litt av trangen og bedre viten om at jeg må vente ;)

det kjennes litt som jeg har mensen ømhet og det stikker litt i brystene, har bare mensenvondt den dagen jeg får den og puppene er sånn når jeg er rundt eggløsning. Så jeg holder en knapp på at disse "mensen lignende greiene" er ett tegn på at noe holder på å skje. Det er dog mest på kveldene etter jobb at jeg kjenner det best :)

Vær så snill å del når dere har tatt test! er så spent på deres vegne :D

Ja,... del del del,.. det får dagene til å gå litt fortere. Gjerne litt symptomer også:):) Selv om jeg VET det er best å ikke tenke så mye på det......

Jeg jobber fullt disse dagene , men har gitt beskjed om at jeg blir hjemme torsdag og fredag neste uke, ( egenmeld), for å komme meg opp etter en eventuelt negativ test. Blir testen positiv skal jeg feire med et par hjemmedager. Egoistisk JA: men det er lov i det gamet her. Jobben v et også at jeg er hjemme pga av ivf, og det er greit:)

Annonse

Så herlig:):)

Tenk om vi kunne tusle inn der snart også.... men jeg har en dååårlig følelse. Negativ test i går også,.. i dag orker jeg ikke teste rett og slett,.... ren tortur!!!!

Hvordan er din magefølelse Katrine???

Ja har ikke noe imot å gå inn der :P

Jeg testet også igår - men på urin nr 2 på morgningen ....neg.

Men er sår på brystvortene og kan bli litt små kvalm opptil 3-4 ganger om dagen, varer bare noen få min men.

Så er det den stikkingen i magen som er der forsatt.

Tenker at alle mensen symptomer er jo det samme som gravid sym. så føler ikke jeg kan legge noen vekt på dem.

Og synes det er litt rart å skal ha sym. så tidlig....:/

Hvor mange dager er du på nå, Aurora?

testdagen din er?

Jeg har på fredag....og får jo ikke svar før på mandag fra sykehuset :S

Jeg er på dag 10 i dag,.. og ingen ømhet i brystene lenger:( Heller ingen stikk i magen,.... ikke optimist.

har testfag 22. 09.... torsdag,.. en dag før de,.

ååååååååååå tenk om , tenk om,.. men bad feeling altså

hehehe vi er så like - jeg også går å tenker tenk om tenk om...men siden 2 neg allerede så er jeg ikke sååå optimist :(

Men sier til meg selv hver time at " katrine DET kan være at det er for tidlig å teste!!!" LOL

hehe nei jeg testet igår og den var også neg.

Jeg begynner nesten å tro at feilen hos oss er at jeg eller eggene mine ikke vil ha mannen min sine sædceller - siden han har suverene rompetroll og ingenting feil hos meg som dem sier....men bare en tanke altså.

Jeg har som sagt testdag den 23. og siden jeg ikke får svar på den etter helgen igjen så blir det en hjemme test på fredag :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...