Gå til innhold

Svigermor har kjøpt fora regndress jeg ikke får byttet. Når bruker vi den?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er en dum førstegangsmamma.

 

Saken er at vi har en parkdress og to vanlige regndresser til gutten vår. Vi har et todelt fleecesett og skal kjøpe en ulldress til å ha under parkdressen. Vi trengte vel egentlig ikke denne dressen, men er den like varm som en vanlig regndress med fleece under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den er nok like varm. Ulempen med foret regndress, er at hvis foret inni blir vått, så må du evt ha en regndress i reserve.

 

Normalt sett holder det jo å skifte klærene innenfor rengdressen og ta den på igjen, men det går jo ikke når foret (sikkert ikke er avtagbart)

 

Bruker aldri foret regndress,ihvertfall ikke i barnehagen der barna er mye ute i ruskevær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de dagene som er "midt i mellom" vær messig er det supert med fleeceforet regntøy i barnehagen! ivertfall om det er todelt!

 

du kan bruke regnjakka på vanlige litt fuktige dager, i stede for å bruke den vanlige jakka som barnet har tiol/fra barnehagen.. blir den skitten så er det bare å spyle den..

 

buksa som er foret kan også brukes når telen kommer og barnet sitter, men at det kan vere ok temperatur i luften og han ikke trenger jakke for eksempel, men at det er greitt å ha vanntett polstring i rumpa.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil være glad for den fora dressen etterhvert!

Vi har arvet en slik og det er en del dager den er helt super. Det er når det er skikkelig slapsevær og surt. Enkelt å bare ha et plagg å tre på.

 

Er dere mye ute, så blir man heller ikke stoppet av for få klær.

Dressen funker jo også på litt kaldere dager om parkdressen blir våt (og uansett hvor bra de er, så blir de det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar. Jeg har fått inntrykk av at "alle" anbefaler regntøy som er uforet nemlig. Da skal jeg nok bare være takknemlig for denne gaven! Så får vi prøve oss litt frem i alt dette utstyrskaoset! :-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...