Gå til innhold

KISS syndrom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du hvordan barnet vil bli?

Barn kan vokse av seg Kiss - og ikke alle trenger behandling. Selv med behandling kan noen få senvirkninger. Og det kan være alt mulig. Vi fikk beskjed om å være obs på balanseproblemer. Om barnet ikke klarte å treffe fotballen o.l. Har også hørt om dem som kan vokse litt skjevt, ha problem med å holde på avføring + mage andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med en gutt med KISS. Han er 7 år. Det vi må passe på med han er at han ikke blir sittende stille for lenge for da stivner han. Ellers snakker han langsomt og litt "kleisete". Faglig gjennomsnittlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at mitt barn fikk KISS,men h*n er aldri blitt utredet. Det er noen likhetstrekk med ADHD i oppførslen,men sykling ol går fint. Klager endel på vondt i kroppen og i magen. Skolen er bekymret og ber om utredning.

Vi vet ikke hvor vi skal starte:(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med helsesøster på skolen så hjelper hun dere. Hun vil da sannsynlig ha møte med dere og lærere for å samle info før hun hjelper dere med tverrfaglig oppmelding. Som regel først til PPT og videre til BUP:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg barnet til en flink kiropraktor og få sjekket det opp der. Her har min 7 åring slitt med konsentrasjonen i hele 1 klasse og vi har vært på utredning på BUP der han ikke hadde ADHD, men rett etter ferien var vi hos på klinikk for alle og der fikk jeg vite han hadde Kiss-Kidd og nå får han behandling og på skolen merker de allerede forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde oppfølging av helsesøster og fysioterapaut etter fødslen, men KISS ble aldri nevnt. Vi bor på sørlandet og dette er ikke kjent her:-(

Bestillte legetime i dag, og kontordamen hos legen hadde aldri hørt om KISS/KIDD

Men vi har en fantastisk flink fastlege som nå den neste uka kommer til å sette seg inn i alt som han kan finne om dette.

Det blir spennende å se.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...