Gå til innhold

Dere som er gravide og sykemeldte..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er dere sykemeldte?

 

NB: Dette innlegget er ikke for å rake ned på de som er sykemeldte i svangerskapet, regner ikke med at noen blir sykemeldt dersom de ikke trenger det. Dette er av ren nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sykmeldt i uke 21 og frem til permisjon selv om formen var på topp.

Hadde tvillinger i magen, da sykmelder de tidlig for å prøve å unngå prematur fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første svangerskapet ble jeg sykemeldt pga ekstrem kvalme.

Brakk meg absolutt hele svangerskapet, gikk ned i vekt (og var normalvektig i utgangspunktet), fikk ikke i meg nok mat og drikke og var helt kaputt. Hadde ikke sjangs å klare en hel dag på jobb, fikset så vidt å komme meg fra senga til sofaen de værste dagene...

 

Andre svangerskapet var faktisk kvalmen bedre, men jeg fikk svangerskapskløe. Ble fulgt opp på sykehuset og fikk div medisiner, men kløen var ekstrem, sov aldri mer enn 1-2 timer i strekk før jeg våknet helt desperat av kløen. Ble fullstendig utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hyperemissis på 22 uka.. har hatt det siswn uke 7, og er utkjørt og erier egenentlig ikke energi til å holde hus og hjem i tillegg til jobb.. har ei jente på 2 som også krever sitt, og jordmor mente det skulle prioriteres fremfor jobb.. i tillegg er jeg plaget med (nesten konstante) kynnere, vektnedgang, bekkenlåsning som kommer og går..

 

men disse er ikke tatt med i regningen på sykemeldingen, det er hyperemissis som er hovedgrunnen, og jeg er nå i uke 29 og er sykemeldt ut svangerskapet.. så dersom jeg får noen gode uker skulle disse nytes med god samvittighet og være en mulighet til å hente meg inn igjen, spise, rydde, vaske og for en gang skyld kose meg med å være gravid... for håpentlig vis legge på meg noen av de 13 kg som har forsvunnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en mnd sykemeldt pga kvalme og trøtthet, sov 14-16 timer pr døgn. Så jobber jeg fullt hele sommeren og ble halvt sykemeldt i slutten av august pga bekkenløsning. Har som mål å holde meg på jobb minst ut oktober. Har termin i begynnelsen av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykmeldt når jeg var 4-5 mnd på vei.. eller ikke sykmeldt, men med svangerskpaspenger, da jeg jobber i ambulansen. Både arbeidsgiver og jordmor mente jeg ikke skulle jobbe lenger. Dårlig kombinasjon med bæring, smitte, skarpe oppdrag osv... Ble sykmeldt av samme grunn når jeg var 4 mnd på vei i forige svangerskap også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning med gangvansker. Hatt dette i begge sv,skap. Begynte da jeg var 6 mnd på vei første gang og rett før 3 denne gang. Men fy, hvor lykkelig jeg hadde vært om jeg kunne jobbet fullt ut istedet for å måtte gå hjemme med dette her. Kjedelig er det også ! Alle jobber jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykemeldt en del fra uke 8 og fremover pga. kvalme, til uke 15

Jobbet litt og så kom bekkenløsningen. Så de tre siste ukene har jeg vært sykemeldt pga. det og kommer til å være det mye fremover. Klarer ikke å gjøre noe nesten. Er 23 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen jeg fikk posetiv gravid test har jeg ikkje vert i arbeid. Grunnen er at min arbeidplass er det store magnetiske utstrålinger. Dei har 0 arbeid til meg. Får full utbetaling og er DRITTLEI heile greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...