Gå til innhold

Grå vegger (stue) - HOT or NOT???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Med mindre det meste annet er helt lyst og du har masse store vindusflater, ville jeg ikke valgt grått, selv om det er en "in"-farge nå. Grått har svart i seg og det stjeler lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med både lysgrått og mørk grått, men hadde vært forsiktig med å ta et helt rom med mørkegrått, for det kan bli mye mørke om du ikke har veldig mange lyse møbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en stor lys stue - høyt under taket og mange store vinduer. Jeg har en grå vegg - ganske mørk - den hadde ikke et navn - bare tall. Fant den i et interiørblad. Jeg har hvite vinduskarmer her og veggen er veldig fin.

 

Resten av stuen er Sand - også en gråfarge med et bittelite hint av grønn i seg. Den er ganske lys da, ble lysere enn hva fargekartet sa.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett på fargene som heter tåkedis og varm lin til kjøkkenet. Syns de er nydelige, men jeg tror at den første blir for lys. Jeg skal ha hvitt kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hot! ;) vi valgte Lady S1000N (tror den heter skumring) fordi vi ikke ville ha helt hvit, da det fort blir gult. Og gulbrune toner ville vi ikke ha. Kombiner med lister med glansgrad 70, så skal du se det blir fint! :) i gangen vår, som ikke har naturlig lys, har vi S0500N. Der ville nok s1000n blitt litt mørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp malt stuen med grå harmoni (tror d r Lady). Ble kjempefint! Har 2xstore vinduer, høyt under taket +at ett hjørne er hvitt (brannvegg/hjørne der peisovn står). Ellers en del hvite møbler og lamper (men sofa er brun), og sort hvitt fotos på veggene - er kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har grå vegger og jeg syns det er både kjedelig og mørkt!

Hater det rett og slett. Jeg føler det er mørkt selvom det er lys grå, så her skal vi male stua igjen. Da blir det enten latte eller antikk hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint med grått om det hot or not. Men velg en gråfarge som passer sammen med resten av interiøret i huset. En farge som er fin hos andre blir ikke nødvendigvis fin hos deg. Anbefaler deg og finne 2-3 farger du syns er fine og kjøp små prøvespann. Så maler du noen felt med fargene i rommet du skal ha den og ser fargen gjennom hele døgnet. Da finner du ut om fargen faktisk er fin hele tida. Lyset forandrer en farge overraskende mye! Lykke til med fargevalg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...