Tingeling30 Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Huff jeg var så innstilt på å skulle se et lite hjerte.. noen flere som har opplevd dette for så å se et lite hjerte noen uker seinere? Æ fikk Ul time om 4 uker.. DET E JO så lenge til .... Huff... vil så gjerne ha denne babyen :-(
LileMy89 Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Skjønner deg godt.. Jeg var på UL da jeg var 6+1 og kunne bare da se sekken og en liten klump inni der, må si at gynekologen jeg var hos hadde veldig gammelt UL apparat! fikk ikke til å måle hjertelyd.. fikk ny time etter 14 dager for oppfølging, dagene går utrolig sakte... Var du på sykehus, nytt apparat? Husker sist jeg var gravid, var på UL i slutten av uke 5, da så de utrolig godt på sykehus, men det endte desverre i en SA i uke 9:( Håper også spira klorer seg fast denne gangen og håper vi begge får høre/se hjertelyden neste gang da:)
SuperMoM <3 Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Fikk du tatt blodprøve i tillegg eller? Og hvorfor så lenge før neste ul? Skulle jo hatt tidligere enn 4uker!
Tingeling30 Skrevet 13. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2011 Takk for svar.. Jeg var hos privat gy.. men jeg vet at ul aperatet hannes ikke er av beste kvalitet... For i forje svangerskap så tok han 3d ul å da kunne vi neste ikke se at det var et ansikt... Men når jeg var på ul hos en privatklinikk i byen som spesialiserer seg på ul fikk vi nydelige bilder av ansikt til lille gullet i magen... Så æ vurderer å ringe å mase om timer litt tidligere hos gy min.. Å hvis jeg ikke får time får æ betale 500 kr på privatklinikken om 2 uker.. da e æ 8 uker på vei.. å da må men vel kunne de en liten spire ... Huff kjenner jeg er så redd for å miste.. har opplevd dette en gang før å da mistet jeg i uke 8.. men da trur jeg foster utviklingen hadde stopper tidlig... for da fikk jeg ul på sykehuset å da fant han også bare en tom sekk å han mente jeg ikke var så langt på vei.. men gyn i dag sa termin stemte med det jeg trudde... Så e litt forvirret.. :-(
bitthen Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Du kan ikke forvente å se noe hjertebank så tidlg som i uke 6. Det er vel noe og 90% sjanse for at alt står bra til, men skjønner du synes det er spennende. Selv var jeg til UL i uke 6 i mitt svangerskap så ikke noe annet enn en prikk. Var til UL igjen i denne uka og da så man så vidt et pittelite hjerte. Er vel i uke 8-10.
LileMy89 Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Prøv å tenke positivt.. Har vært slik i tankegangen siden jeg fant ut jeg var gravid, så redd for å miste.. Så sa moren min at "tanker kan flytte fjell", så jeg måtte slutte å tenke at jeg kom til å miste hele tiden, og heller prøve å tenke at alt går bra.. da graviditeten endte i SA sist, merket jeg at noe var galt.. hadde nesten ingen symptomer og følte meg ikke gravid på en måte.. er nå i 8 uke og kjenner virkelig på kroppen at jeg er gravid, har sønn på tre år så har jo hatt et normalt svagernskap tidligere. Jeg kaster mye opp, svimmel, og grusomt hormonell til tider (hele tiden) Du kan jo ringe å høre om du kan få time tidligere, forklar dine bekymringer.. det gjorde jeg, fikk ikke henvisining til tidlig ul av legen, så jeg ringte selv GYN senteret, som er knyttet til sykehuset og tar inn gravide med henvisining fra legen. Dama syntes synd på meg og sa at jeg skulle få komme, fikk time på dagen omså. Betalte kun 51kr. Og får oppfølgingstime etter 10 dager:) Når du er 6 uker på vei kan det noen gang være vanskelig å se noe i det hele tatt.. Hvis man får høre hjerteslag så tidlig er man heldige.. Husk på at alle svangerskap er ulike, og barnet vokser i sitt eget tempo, når de sier at barnet nå er så langt og veier så mye er det med ca. beregnigner, for alle barn i magen er forskjellige.. Tenk positivt, det viktigste du kan gjøre er å slappe av, vet det er veldig vanskelig å slutte å tenke på alt som kan være galt.. men viktig at du prøver:)
Briskeby Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 Var gravid tidligere i år også,og da var det ikke noe å se i uke 6. Gyn, trodde det kunne være blighted ovum,men tok meg inn til kontroll etter 1 uke og da var det tydelig helt normalt hjerte:-) Så det kan fint ordne seg!!
Tingeling30 Skrevet 14. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. september 2011 Takk alle sammen for trøstene gode ord... Ja jeg skal bare tenke positivt å se framover nu.. Å håpe at lille spire har det bra å vokser å blir stor å sterk... :-)
lykkemammatil2 Skrevet 14. september 2011 #9 Skrevet 14. september 2011 jeg var på tidlig UL og legen anslo at jeg var 5+4. Jeg så meget tydelig et lite hjerte som banket den gangen...
SassyMom Skrevet 14. september 2011 #10 Skrevet 14. september 2011 Er det egentlig noen vits i å gå på tidlig UL? Gjør man ikke seg selv en bjørnetjeneste hvis man ikke finner hjertelyd osv- at man stresser seg opp over ingenting? Skjønner jo at man er nysgjerrig da, men virker som det er flere som blir nervøse for ingenting av dette. Bare en tanke.
Frk Ludvig Skrevet 14. september 2011 #11 Skrevet 14. september 2011 Det er selvfølgelig kjempeleit der en ikke kan se noe så tidlig, og så kanskje måtte gå bekymret noen uker ekstra uten en faktisk trenger det... men så er det jo faktisk veldig mange som også får avkreftet sine bekymringer og da må det jo være verdt det...? I mitt forrige svangerskap fant jeg ut 12 uker på vei at jeg hadde hatt en BO... Hadde jeg tatt en tidlig ul da så hadde jeg spart meg for mye. Det er jo uansett trist samme hvor langt du er på vei, men det er liksom så mye du får planlagt på 12 uker... Etter den opplevelsen kommer jeg nok alltid til å ta en tidlig ul, bare for å vite om det i hele tatt er noe der eller ikke. Virker som om det kanskje er oss som har hatt dårlige erfaringer som ser gleden av tidlig ul...for meg var det iallefall en god opplevelse som jeg vil anbefale til alle som går rundt og er bekymret endeligmintur81<3
Tingeling30 Skrevet 19. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 19. september 2011 Da har jeg endelig fått ordnet meg ny tidlig UL time på sykehuset.. Så i morgen kl 12.00 finner jeg ut om det finnes liv :-)
LilleTrille92+maispire Skrevet 20. september 2011 #13 Skrevet 20. september 2011 Hvordan gikk det?! ) Er så spent. Jeg var hos gyn i går, og da så vi et bankende hjerte selv om jeg are er rundt 6 uker på vei Så det går helt fint å se hjertet så tidlig.
Tingeling30 Skrevet 20. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 20. september 2011 Hei om du ser det andre innlegget jeg har på hovedsiden så kan du lese hvordan det gikk... Men jeg må spørre deg om en ting... kunne du se en bitte liten knert med hjerte.. eller mere en ball med hjerte? For på ul min så hadde det kommet en liten ball inni eggeposen.. Hun som tok ul tok ikke å hørte etter hjerteslagene.. å jeg mener å kunne skimte noe som pulserte inni den lille klompen... Mvh Tingeling
LilleTrille92+maispire Skrevet 26. september 2011 #15 Skrevet 26. september 2011 Så mer en liten "ball" med et hjerte. Jeg fikk ikke hørt hjerteslagene, men gyn viste meg hvor hjertet var. Knøtta var ikke stort mye større enn plommesekken, men man så hva som var plommesekken og hva som var nøtta :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå