oslo37 Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Hei. Har en blid veltilpass gutt på snart 5 måneder. Eneste utfordring er at han spiser hver tredje time, døgnet rundt. Fullammer. Ikke noen stor greie sammenliknet med hva en del av dere sliter med, men jeg håper jo på mer sammenhengende nattesøvn for oss begge. På fem mnd kontroll ble vi derfor anbefalt å begynne med grøt. Men helsesøster og alle andre stresser med at jeg må amme først, så gi grøt. Men da er han jo mett! Får bare i han noen skjeer, og er usikker på om han bare er mett eller ikke liker grøt. Vi gir jo ikke grøt for næringens skyld, han vokser fint (68 cm og 7,8kg). Men for å se om grøt gir lengre sovestrek, Hvordan gjør dere det? Begynne med grøt mellom to amninger? Når gir dere grøt? Har dere merka noe på melkeproduksjonen?
Fru Tuttemor Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Heia hadde akkurat samme situasjon som deg,vi innførte kveldsgrøt når han var 5,5 mndmed suksess,han sov plutselig lengre og lengre og etter 5-6 dager helt til 5 om mårran,,fra halv åtte..melkespreng!!! godt å ha pumpa da opp og pumpe på natta hvis du ikke pumper rett før du legger deg,da gikk d fint hos meg,og melkeprodusjonen tilpasset seg døgnet hos meg.. På et skikkelig måltid(ikke amming) så gir du matn først så tilbyr du amming etterpå,ved andre ting så gir du amming først så tilbyr du evt smaksposjon eller noe slikt Jeg gir grøt først på kvelden så ammer jeg han litt rett før legging,er jeg heldig så sovner han på puppen Bare begynn å gi han en litn posjon grøt,så ammer du etterpå,så gir du litt større posjon hver kveld fremover til du føler at han blir mett på grøt:)så tilbyr du litt amming etterpå sås du er sikker på at han blir mett :)evt får sjylla ned med mm:)Husk vann til grøten,enten i glass eller tutkopp eller tåteflaske,eller hva du mått ville gi han i Såå glad jeg begynte å gi han grøt..han sover sååå godt :)selv om jeg savner nattekosn da.. MAsse lykke til
Hera_75 Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Jeg ga grøt mellom to amminger. Feks klokken seks, også la jeg ham i halv åtte tiden og ammet igjen da.. Men - ikke for å være negativ, men her ga det ikke mer nattesøvn. Da vi begynte med grøt ble han veldig keen på mer mat, og var raskt igang med flere måltider på dagen. Da dalte melkeproduksjonen ganske raskt. Det som funket på nattesøvnen her var å gi ekstra melk på flaske etter amming, (mme), da ble han ekstra mett og hoppet over en oppvåkning på natten.
kiki1980 Skrevet 14. september 2011 #4 Skrevet 14. september 2011 Her gikk det ikke å amme først så gi grøt. Ble for mett og da ville han ikke grøt. Om jeg avbrøt amminga, ble det bare vræl! han er altfor glad i pupp. Derfor inførte jeg grøt klokka 12. vi ble begge opplagte på dagen! etter at vi aksepterte en hel prosjon, flytta jeg grøt til klo 18. Kl20 ble amminga. Gikk helt fint!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 14. september 2011 #5 Skrevet 14. september 2011 Med førstemann begynte vi med grøt ved 5-51/2 mnd pg at han begynte å våkne oftere. Det tok lang tid før vi var oppe i full posjon, gitt. Var veldig glad i pupp og ikke så glad i grøt. Jeg har ikke gitt pupp sammen med grøt, synes det bare blir kluring og styr. Når vi kom opp i en del mat flyttet vi måltidet til rundt 18, da var nok forrige amming kl 16 (dvs ikke skrubbsulten-da var det bare pupp som gjalt, men litt småsulten) og så var det nattapupp rett før sengetid rundt 19. Melkeproduksjonen min gikk ikke merkbart ned, egentlig. Det var kanskje fordi introduksjonen tok så lang tid...
petrine71 Skrevet 14. september 2011 #6 Skrevet 14. september 2011 Jeg har gitt pupp når gutten våkner. Og grøt ca en time etterpå. Så er han ikke skrubbsulten, og ikke mett. Har fungert bra for oss!
oslo37 Skrevet 14. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. september 2011 I dag har vi reist med fly og all mating ble litt kavete (prøv å amme på et stappfullt flytog... ) så han har nok spist litt lite. Så da vi endelig var hjemme ga jeg grøt og det gikk unna! Så må nok gi grøt mellom amminger. Så får vi se om han sover lengre... Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå