Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #1 Del Skrevet 13. september 2011 Er det 2 uker, 3 uker, 2 måneder? Gutten vår på 3 år har sin 4 uke i bhg (hvis ikke jeg husker feil), og jeg har vært utrolig usikker på hvor lange dager han skal ha. Første uken hans hadde han veldig korte dager, så fikk han fire dager uke nr 2, altså en fridag, og han hadde korte dager- fra 10- 13.30. Dette funket dårlig. Så vi fant ut at det passet best for han å komme før frokost, altså klokka 08.00, og bli hentet 14.30-15.00. Da ble han vant til rutinene, og at han skulle være der hver dag. Han har faktisk hatt en fridag de tre første ukene i bhg. Dette er den første uken hvor han skal være i bhg fra 07.30- 15.00 pga at vi jobber. Han er helt utslitt når han kommer hjem. Orker ikke spise middag, vil bare ligge på sofaen å sove. Jeg synes det er forferdelig at han skal bli så utslitt (han er vant til dagmamma med totalt 5 barn og da var han ikke så sliten). Jeg hører så mange si at det er viktig at de har faste tidspunkt de blir levert og hentet hver dag i innkjøringen, men hvor lenge er en innkjøring? Til de slutter å gråte når vi leverer? I bhg sier de at det er individuelt.. Sønnen vår gråter hver eneste dag vi leverer. Det eneste jeg venter på er de dagene jeg kan gi han fri med god samvittighet.. Uten at det skal påvirke den neste dagen han er i bhg, uten at han skal forvente å få fri den neste dagen, uten at han skal bli forvirret..Hmm.. Synes dette er vanskelig.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143574259-inspirert-av-en-annen-tr%C3%A5d-hvor-lang-er-egentlig-en-innkj%C3%B8ringsperiode-i-bhg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #2 Del Skrevet 13. september 2011 Barn som begynner i barnehagen når de er 3 år bruker som regel lengre tid på å bli kjent og varm i trøya i barnehagen enn de minste, men som barnehagen din sier det er veldig individuelt. Det beste er å stole på magefølelsen og ha en god kommunikasjon med de ansatte om hvordan dagen hans er/har vært. Sover han i barnehagen? Hvis ikke så kunne du spurt om han kan få en liten hvilestund på midten av dagen. Når han er så sliten at han ikke orker å spise middag så syns jeg han er i overkant sliten. Samtidig så er det normalt for 3-åringer som har sluttet å sove på dagen å være ganske sliten. Dette kombinert med at han har begynt i barnehage kan nok være ganske tøft for han, for å være i barnehage er mye tøffere enn en dagmamma eller hjemme. Har du spurt om han gråter lenge etter at du har dratt? Som regel slutter de når mamma og pappa er ute av syne, da kommer de inn i "barnehagemodus" og glemmer foreldrene litt. Det viktigste du gjør er å snakke med personalet om bekymringene dine og spør om det du lurer på, sammen kan dere finne ut hva som passer best for ditt barn. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143574259-inspirert-av-en-annen-tr%C3%A5d-hvor-lang-er-egentlig-en-innkj%C3%B8ringsperiode-i-bhg/#findComment-143574384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #3 Del Skrevet 13. september 2011 Ja, har skjønt at større barn gjerne bruker litt lenger tid på innkjøringen. Han sluttet å sove på dagen tidligere i sommer. Sover han en halvtime i helgen så sovner han ikke før halv ni-ni på kvelden. Det slår aldri feil. Men siden han blir så sliten så kan det jo hende han sovner til normal tid på kvelden, til tross for en liten hvil midt på dagen i bhg. Han er jo ikke vant til mye lyd, mange barn, mange voksne å forholde seg til, rutinene eller noen ting, så forstår at dette er veldig tøft og slitsomt for han:/ Han slutter å gråte et par minutter etter at vi har dratt, og da sier de at resten av dagen går veldig bra. Han leker ikke så mye med de andre barna enda, men han er ikke redd for å gå bort til dem å se hva de gjør. De sier at han koser seg, så jeg bør jo stole på det. Håper at han kommer seg inn i ting etterhvert og at jeg kan gi han en fridag snart iallefall. Får snakke med personale i morgen igjen tenker jeg. Takker for svaret ditt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143574259-inspirert-av-en-annen-tr%C3%A5d-hvor-lang-er-egentlig-en-innkj%C3%B8ringsperiode-i-bhg/#findComment-143574525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #4 Del Skrevet 13. september 2011 Vi var der sammen med henne et par timer. Jeg hadde henne mens hun sov og så hun var alene et par timer etter det første dag. Andre dag var jeg der kanskje en time og hun var der i 5 timer. Så var det over til "vanlig" opplegg, men for oss betyr det ca 6 timer i barnehagen. Begynte ved 2,5 år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143574259-inspirert-av-en-annen-tr%C3%A5d-hvor-lang-er-egentlig-en-innkj%C3%B8ringsperiode-i-bhg/#findComment-143574580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2011 #5 Del Skrevet 13. september 2011 Ja, vi var også sammen med han de to første dagene, etter det har han hatt korte og litt lengre dager. Alt fra 4 timer- 7 timer. Hi:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143574259-inspirert-av-en-annen-tr%C3%A5d-hvor-lang-er-egentlig-en-innkj%C3%B8ringsperiode-i-bhg/#findComment-143574599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå