Gå til innhold

hva spiser deres 11 mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg husker ikke fra sist jeg når man slutter med grøt osv..hehe

her får hun til frokost grøt og en flaske mme

rundt kl 10 en brødskive og vanlig melk

rundt kl 13 grøt og en flaske mme

rundt kl16 halvt middagsglass (fortsatt 5-6 mnd da bare brekker seg og kaster oppe de andre) og vann

kl 18 grøt og flaske melk.

hvordan er dagen deres? flaska er greit, den slutter vi med når hun fyller 1 år, gjorde det med første jenta ihvertfall, men hva med grøten og når begynte man med smaksprøver av våres middag?

kan hende jeg er seint ute allerede, men....ville og ha henne baby litt lengre,...hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser dagen slik ut:

07: grøt, frukt og vann

1030: brødskive og vann

12: pupp

14: middagsglass (8 mnd)

18: grøt, frukt og vann

Prøver stadig med smaksprøver av forskjellige ting, men hun vil ikke ha noe av det. En sær frøken jeg har! Skal helst være det samme hver dag. Er vel typisk for denne alderen.

Grøt hadde jeg tenkt å fortsette med en stund til. Er jo så enkelt og greit. Tenkte å gå over til vanlig havregrynsgrøt på melk snart. Familiemiddager har vi enda ikke klart å orge. Pappaen jobber sent, og lillegull vil ikke prøve nye ting på slutten av dagen når hun er sliten... Vi spiser fortsatt middag etter at hun har lagt seg. Litt dårlig samvittighet for det. Har dere innført felles middag?

Skrevet

Glemte å skrive at hun får pupp 0630 og 1830.

Skrevet

1 brødskive med pålegg + vann til frokost.

Et halvt middagsglass 8 mnd + vann til middag.

Brødskive eller grøt + vann til kvelds, alt ettersom.

Innimellom vanker det litt fruktpure, smoothies eller riskjeks, og så pupper vi ved behov, dvs leggetid.

Skrevet

Jenta mi er akkurat 11 mnd gammel og slik ser måltidene ut her:

Kl 06.00-06.30 pupp

Kl 08.00- grøt+vann (evnt brød istedet)

Kl 11.00- brød+vann

Kl 14.30- pupp

Kl 15.00-15.30-middagsglass+fruktbeger

Kl 17.00- pupp

Kl 18.30- grøt

Kl 19.00-19.30 pupp så natta

Pleier også å få smake litt middag av oss når vi spiser rundt halv fem. Moser litt så hun skal bli vant til smaker:) Det meste liker hun godt;)

Ellers så ammer jeg en hang om natten fremdeles. Merker det begynner å tære på da jeg har begynt å jobbe igjen. Blir jo sååååå trøtt! He he. Men vil gjerne amme så lenge som mulig så fortsetter med natt amming en stund til da det er med på å holde prod oppe:)

Skrevet

Her kommer det an på når vi rekker å spise middag, og om hun har en av matnektperiodene sine...

- 6.30/7: mme

-8/9: brød eller grøt

-12-tida: brød med pålegg (enkelte ganger grøt)

- 15/15.30: middag (om vi spiser sent) eller brød/frukt/ yoghurt

- 18-tida: grøt o. Vi spiser sent, eller middag om vi klarer å spise da.

Flaske på senga klokka 19/19.15

Enkelte ganger blir det ett måltid mindre, og noen ganger får hun mme før lur nr 2 om hun har matnekt...

Spiser det vi spiser bortsett fra salte sauser osv. Men må innrømme at hun får bremykt og Jarlsberg og smøreost og ehh pesto...

Skrevet

Lillegutt er 11,5 mnd og slik ser han sine matrutiner ut :

Frokost: 210 ml mme (nan2) + en brødskive (noen ganger får han frokostblanding istedenfor mme og brød.. da spiser han cheerios eller weetabix)

Lunsj: 2-3 brødskiver med diverse pålegg + frukt + vanlig melk

Mellommåltid: Youghurt med havregryn eller havregryn med vanlig melk (det er de dagene han er i bhg at han får dette som mellommåltid)

Middag: Middagsglass for 12 mnd, eller det vi voksne spiser + saft/juice

Kvelds: Grøt eller 1 brødskive (han er litt lei av grøt) + saft/jucie

Han nekter å drikke vann, og har såvidt begynt å godta litt vanlig melk som drikke. Går mye i saft eller juice/nektar i løpet av dagen.

Ellers skal vi nok kutte ut mme snart, men jeg syns det er så greit å gi han en flaske de dagene han begynner tidlig i bhg, kl 0730. Han får jo frokost (brød) når han kommer i bhg også, men han er av typen som er veldig sulten på morgenen, så kan ikke vente med frokost til han kommer dit. Flaske er jo så enkelt og greit, fort å lage og fort å gi, pluss at det metter, så foreløpig får han det :)

Skrevet

takk for svar alle sammen:) se egentlig ganske likt ut det vi driver med...hehe...

HI

Skrevet

Sånn ser en typisk dag ut hos oss;

kl 08.30- frokost. Halv- hel brødskive, prim er den store favoritten;)

kl 11- yoghurt med korn eller litt grøt

kl 14- halv- hel brødskive

kl 16- helt middagsglass

kl 17- små biter av vår middag hvis det er noe babyvennlig

kl 18.30- grøt, av ca 140 ml vann

Vann til måltidene og pupp 3 ganger om dagen i tillegg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...