brutussa Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 plages så vanvittig av halsbrann plutselig.. før har det fungert med melk eller nyco/samarin, men nå kommer det tilbake igjen like fort (
ahelene Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Jeg bruker Gaviscon tyggetab. Grusomme når de vokser i munnen, men de hjelper en stund. Eller så spiser jeg mye Loveharts. Det har også fungert, men må spises flere da
jlille Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Novaluzid mixtur Brukte det i hele mitt forrige svangerskap, og nå kjennes det ut som vi skal bli gode venner igjen
Blinkimom Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Bruker gaviscon tyggetabletter. Fungerer veldig bra her
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Et kjerrigråd sier at du skal tygge mandler. Har aldri prøvd det selv, men vet om en del som har prøvd og sier det virker. Det skader jo heller ikke å prøve;-) Har selv "bare" slitt med sure oppstøt og da har titralac vært min beste venn...
Tuttalutta Skrevet 14. september 2011 #7 Skrevet 14. september 2011 Jeg har fått Zantac 300 mg på resept. Funker fantastisk bra :-)
Ms.Nurse Skrevet 14. september 2011 #8 Skrevet 14. september 2011 Rennie tyggetabletter med peppermyntesmak ;-) kjøpes på apoteket i sverige. Virker på samme måte som gaviskon tbl, men du slipper den ekle skummingen ;-) jeg takler nemlig ikke gaviskon :-/
*3 prinsesser* Skrevet 15. september 2011 #9 Skrevet 15. september 2011 Har samme problem, og Love hearts er genialt. Husker jeg fikk tipset fra min jordmor da jeg gikk gravid for 7 år siden. Berente mandler må jeg og prøve. Helt supert med ting som er godt og i tillegg funker:-) :-) :-)
*stellapolaris* Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Link tyggetabletter! Kjøpes på apoteket, reseptfritt og helt ok peppermyntesmak. Eneste ulempen er at konsistensen er litt som å tygge kritt, men det funker ihvertfall supert mot halsbrann!
Nutte87+ februar spire! Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 kan jeg spørre om hvor langt dere som sliter med dette er på vei? =)
Småting Skrevet 16. september 2011 #12 Skrevet 16. september 2011 Det er en del eksperter som mener at når man inntar mye baser (søtmelk + mat med mye karbohydrater) vil magen produsere mer syre for å kompensere for dette. Deres råd er derfor at man inntar mer syrer - dvs. surmelk og mer proteinrik mat. Særlig karbohydrater før leggetid og fysisk aktivitet kan forverre problemet. har testet ut dette litt selv, og merker veldig forskjell på om jeg spiser pasta før en treningsøkt, enn om jeg spiser en omelett. Tanken er da at melk hjelper på symptomene (akkurat som alle de reseptfrie medikamentene som er nevnt over) - det kan jo derfor være greit å prøve å fikse selve problemet. Merker selv også at jeg har mindre sure oppstøt når jeg har drukket appelsinjuice flere ganger om dagen. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå