Gå til innhold

Naar fikk babyen din navn? (Foedt eller ufoedt)

Anbefalte innlegg

Bare paa goey.

Min prins fikk navnet sitt da han var et foster paa ca 14 uker. Da ble vi saa fornoeyde og begeistra over navnet vi hadde funnet, og etterhvert bare HET han det, selv om han bare var et foster.

Fortsetter under...

Vi hadde navn på gutten vår før han ble født, mye fordi pappaen hadde bestemt seg som barn at han skulle ha dette navnet. Jeg var ikke hundre prosent fortrolig med det så derfor brukte vi det ikke. 2 timer etter han var født mens vi lå og slappet av i familiesengen på sykehuset spurte mannen min om jeg synes han passet navnet han hadde valgt, og jeg som ikke kom opp med noe bedre forslag sa ja.

Veldig fornøyd med egen avgjørelse i dag!

Hadde en liste, men hun fikk ikke noen av de navnene. De var rett og slett for sukkersøte:) Derfor, to dager etterpå, kom mannen min plutselig inn, og spurte meg om jeg liker Kajsa. Jeg ble så glad, for jeg hadde foreslått det navnet mange mnd før. Og da ville han ikke engang vurdere det:-)

Annonse

Den eldste fikk navnet sitt endelig ca 2 min gammel.

Vi hadde 3 navn klar men da vi så henne var det ikke tvil. :)

Den yngste var ca 3 uker gammel før vi greide å bli enige. Det var ikke så morsomt. Men er superfornøyd med navnet hans i dag. :)

Frøkna i magen fikk navn når vi var på ul i uke 18.

Hele navnet er ikke 100% bestemt enda, men fornavnet er klart. Mellomnavnet er og klart, men usikker på om jeg får bruke det, samboer mener nemlig at hun kun skal ha et navn.

Poden fikk navnet sitt en måned eller to før han ble født.

Frøkna i magen skal ha et navn som jeg har likt i mange år, og navnet ble vel bestemt endelig i sommer, dvs 3 mnd før termin ;o)

Med førstemann var navnet klart lenge før, men husker ikke når. :-) Med andremann var navnet klart rundt 3-4 mnd før termin, sjøl om vi vingla litt fram og tilbake. Med sistemann (som ble født for to dager sida) var navnet klar for fire dager sida (altså to dager før tuppa ble født). :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...