Gå til innhold

Får en aldersforskjell på rundt 2 år og 9 måneder på barna.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 år og 9 mnd mellom mine :)

Og det er helt perfekt!! største har hele tiden tatt seg veldig godt av minste. forstått mye av hva som skjer og vært tålmodig. Nå som de er større leker de fint sammen :)

Knapt 3 år mellom mine. Synes det var veldig greit at største var såpass stor at hun forstod -og faktisk kunne hjelpe litt til (hente ting bla), samtidig som de nå leker overaskende bra i lag og er nært knyttet(nå 1 og 3 år).

2 år og 8 mndr mellom mine :-) Det beste av alt er at storebror har forstått så mye hele veien, bla. forstår han at lillebror er et ekte menneske som han må behandle med forsiktighet. Har ei venninne med 2 gutter med 20 mndr mellom, og der får lillebror virkelig gjennomgå av storebror....slag og spark :-(

Storebror har også elsket å hjelpe til med stell og mating. Nå er lillebror 14 mndr, og de begynner å leke ordentlig sammen. Er så søte atte :-)

To år og sju mnd mellom mine to jenter.

Egentlig var nr to ikke helt planlagt, men greit når det sjedde,,, jeg kunne egentlig ha ventet ennå litt lenger.

Veldig greit mellomrom spør du meg:)

Den eldste var så gammel at hun hadde sluttet med bleie og klarer veldig mye selv.

I begynnelsen (de første 4-5 mnd) så ble nok minstemann litt for kjedelig for eldsten. En viss kontakt ble det jo, men litt lite respons fra minstemann:)

Nå når minsten er 1 år så har de det veldig kjekt sammen. Eldste viser, forteller, hjelper og underholder den minste:)

Jeg har 2 år og 9 måneder mellom mine eldste (jenta først, så gutten). Først etter yngste ble 4 år begynte de å få et "venneforhold", i den grad en 7 år gammel jente er venn med en 4 år gammel gutt.

Men de er nære, feks så har de det siste året frivillig delt soverom. Så vi endte opp med å kjøpe en køyseng og yngste flyttet permanent inn. Det andre rommet ble lekerom.

Yngstemann får være med hennes venner, han er hyppig brukt som prins, feks;)

Men han har sine venner også, så det går greit. Nå er de 6 og 9 år.

Annonse

2 år og 8 mnd mellom guttene mine, de er nå 7,5 og 10 år gamle.

De har veldig mye glede av hverandre, begge spiller fotball, begge kjører skateboard og de liker mye av de samme tingene når det kommer til brettspill, TV-spill, figurer osv.

De krangler selvfølgelig innimellom, men mindre enn forventet egentlig, stort sett leker de sammen.

Storebror kan bli litt lei av at lillebror alltid vil være med, når han har kompiser på besøk osv, så vi skiller de litt av og til. Tar med lillebror på ting når storebror har vennebesøk osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...