Gå til innhold

Flytur alene med baby 3mnd..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til Spania neste uke, alene med babyen min paa 3mnd! (Jeg gruer meg saann!!) En ting er hvordan han vil oppfoere seg under turen, men det som bekymrer meg aler mest er praktiske ting! Hva om jeg maa til aa skifte bleie paa flyet? Hvordan skal jeg faa til aa amme uten at han sparker "ihjel" den som sitter ved siden av? (det er slett ikke sikkert jeg kan faa et ledig sete ved siden av meg) Hva om han skikkelig gulper seg ut? Hva skal jeg gjoere naar jeg maa paa toalettet paa flyplassen?

Noen som har beroligende erfaringer aa dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare et svar til deg: bæresele :)

Ellers: Lykke til vennen, det går så bra :)

Skrevet

Baeresele har vi!

Ellers: Tusen takk soeta:)

(men hva med alle de tingene jeg grubler saann paa?! Jeg lurer VIRKELIG paa hvordan jeg skal faa det til!)

Skrevet

Nøkkelord; planlegg godt!

Jeg tok med meg en paraplyvogn som jeg hadde på flyplassen (gav den fra meg v gaten) og hadde med med ammeputa. Den er stor, men har reist endel med babyen min og ville ikke vært foruten den- legger den bare over håndtakene på flyplassen. Babyen sover godt på den under flyturen og fin å amme på. De fleste på siden av deg forstår nok at det ikke er lett å reise alene og vil heller kunne "lene" seg inntil en pute en albuer og babyføtter. Synes selv det er greiest å sitte ved vinduet, da jeg slipper å tenke på den tralla som de dulter til alle med. Har heldigvis aldri måtte skifte bleie på flyet da hun har sovet så søt på ammeputa, men det er handikap toalett på flyplassen hvor du får plass til deg og babyen.

Dette går nok bra, men husk å planlegg godt, ha god tid og orden i sakene dine (bleiebag (sett flytende i en pose før du reiser til flyplassen så du kan ta den rett opp i securitien) og reisedokumenter)

Lykke til :)

Skrevet

Ikke vær bekymret! Jeg har flydd ca 10 ganger med min som snart er 5 måneder. Det går veldig greit og folk er hjelpsomme. Bæresele og en stelleveske med bleier, evt mat og skift, ellers sender du mest mulig i innsjekket bagasje. Husk at det kan bli forsinkelser. Også ditt og babys yttertøy. Du får teppe og pute på flyet ved behov. Altså ha minst mulig å dra på utover baby. Husk lenke til smokk og ta alt du tror du trenger opp i lommen foran deg. Sjansen er nemlig stor for at baby sover søtt pga lyd og vibrasjon. Min har aldri reagert på trykk i ørene. Helsesøster sa at så små babyer har så fleksible hoder at de takler trykket fint den første tida. Lykke til!

Skrevet

Enig med oslo37. Det går så fint, så. Folk er veldig villige til å hjelpe en som reiser alene med baby. Ikke vær redd for å spørre! Folk er mer sjenerte enn uvillige...

Jeg vil anbefale å sitte ved midtgang, i tilfelle babyen slår seg vrang og du må mye opp og gå.

Hvis flyet ikke er fullt, spør om å bli satt et sted det det sannsynligvis blir et ledig sete.

Bruk sele så snart du har sjekket inn vogn, hvis du har litt tepper, jakker og slikt kan du også legge dette i bunnen av handlevognen du finner ved taxfree, og lage en liten slags vogn av dette. Funker til legge fra seg babyen når man skal på do, feks. Du kan også bare gå på do på en handicapdo med stellebord, og la babyen ligge på stellebordet imens.

Når du er inne på flyet, legg fra deg babyen på setet eller få noen til å holde mens du finner frem alt du kan tenkes å trenge. Veldig kjipt å sitte og tørste med sovende baby i fanget, fordi vannflasken er i vesken under setet foran deg.....

Når du har satt deg, ring på flyvertinne og be om å få en pute eller to. Dette er gull for amming og hvis babyen sovner. Ellers sovner din arm også.

Hvis du må skifte bleie på flyet, har et av toalettene stellebord, mener jeg. Står i hvertfall utenpå. Har heldigvis sluppet dette selv sålangt.

Husk ekstra skift!

Smart å amme / gi vann/melk ved opp- og nedstigning, men det vet du sikkert.

Ha med en leke som babyen liker godt, litt avledning kan være gull hvis det blir grinings.

Må du på do selv, spør en flyvertinne. De synes bare det er hyggelig. Eller finn en bestemor / bestefar.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...