Gå til innhold

Lavkarbo eller kaloritelling for å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er de usunne du putter i deg hver dag? Der har du svaret. Om det så er barnas rester etter middag, eller hva det nå er. Noe er det. DET er det du skal kutte ut, og så spiser du vanlig resten.

LAVKARBO !! Jeg er en som har prøvd ALLE slankekurer som finnes, men ingen har funket. Eller dvs de har "funket" men har lagt på meg alt, eller mere etterpå. Men på lavkarbo gikk jeg ned 24 kg (2år siden) og like nett enda :D

Lykke til uansett valg :)

Ja takk, begge deler ;)

Nordmenn i dag spiser for mye karbohydrater, vi spiser for mye kornprodukter og raske karbohydrater (som f.eks ferdigmat med masse sukker, hvetemel osv).

Men jeg mener vi trenger karbohydrater også, med mindre du faktisk er insulinresistent eller har andre medisinske grunner til å kutte karbohydrater helt synes jeg de skal inngå i kostholdet, men i mindre mengder.

Selv har jeg gått ned 15 kilo nå ved å kutte litt ned på karbohydratene og telle kalorier på den gratis vektklubben til Grethe Roede. Jeg spiser både knekkebrød, ris, poteter og pasta, men har minsket litt på det samtidig som jeg har økt andelen salat og grønnsaker.

Jeg mener også at ingen blir feite av frukt, så jeg spiser frukt hver dag.

Du går like mye ned i vekt med begge metoder. MEN det er slik at man går litt fortere ned i starten med lavkarbo ofte.

Det er problemstillinger rundt sunnheten i lavkarbo med tanke på at man da ikke får i seg nok karbohydrater og får i seg for mye fett.

Med tanke på at du vil at dette skal vare hele livet, vil jeg anbefale deg å finne et normalt sunt kosthold du kan ha livet ut.

Lykke til!

For min kropp funker lavkarbo best, men det er individuelt. Du må nesten bare prøve de ulike måtene og se hva du liker best. Fordelen med lavkarbo er at du ikke går sulten, men at du erstatter de sukkerrike matvarene med grønnsaker/nøtter/frø ol...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...