Gå til innhold

hvilken modell???

Anbefalte innlegg

nå har jeg bestemt meg for at jeg vil kjøpe en mountian buggy. men nå står det mellom en mb urban jungle 2009 modell, brukt til 4500kr eller en helt ny 2011 modell til 6700kr.

er det noen som vet om det er stor forskjell på 09modellen og 11modellen? i såfall hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143573896-hvilken-modell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2011 er smalere, har solskjerm, full liggestilling, MEN den er veldig baktung. Det var grunnen til at jeg solgte min.. Jeg hadde aldri noe hengende på styret, likevell ville den tippe bakover. På den andre side får du jo garanti ved å kjøpe en ny vogn, noe jeg syns er viktig.

Har opså prøvd 2008 modellen. Den var mye bedre, kjempe stabil. 2009 er mye lik den. Den har ikke helt full liggestilling, men det gjorde ingenting for min del, barnet sov kjempe godt! Savnet ikke solskjermen heller, er jo bare å lage til noe selv.

På den andre siden hadde jeg aldri kjøpt noe brukt uten å se det først..

er det bag eller bare sportsdel du skal ha? i så fall har de sportsdel på kopbarnvagn.se til 5589 kr og null kr i frakt......:)

jeg hadde en 2009 modell og den manglet ingenting men aner ikke om det er noe forskjell på den og -11......

jeg skal ha begge deler.sportsdel og babybagen

.og jeg har vært i kontakt med vognimport i lillestrøm, det er 2011 modellen men viss den er ustødig.....hmmmm flere som har meninger om mb urban jungle 2009 mot 2011 modellen?

jeg blir bare mer og mer usikker jeg.

Jeg vil si det slik, at skal du ha vogn til et barn bør du ikke være redd for å kjøpe en pent brut vogn. De holder seg kjempegodt, kvaliteten er suveren. Jeg har ikke testet den nyeste modellen, men har en velbrukt 2005/6 modell som er like fin. Noe solbleket, det er det eneste. Hvis du har tenkt å få fler barn, og ha vognen mer enn to tre år, hadde jeg kjøpt en ny.

Annonse

Vi har 2011 modellen og er super fornøyd!

Den er ikke bagtung hvis du ikke har en tung stelleveske som henger på. Jeg kan fint ha stellevesken på håndtaket dersom barnet ikke ligger å sover. Hvis jeg har vognen i liggestilling putter jeg bare stellevesken i handlekurven under ;) Alle trehjulinger blir vel baktunge hvis du har en tung veske hengende på styret..

Dessuten synes jeg 2011 modelle virker mye lunere enn 2009 modellen. Jeg er veldig glad for solskjermen, har fungert supert!

Jeg ville helt klart ha valgt en 2011 modell!

Babyshop solgte noen 2009 modeller til 3999 kr inkl regntrekk for et par uker siden. Kanskje de har noen igjen? Hadde iallefall på Slependen. Jeg hadde tenkt å kjøpe nærmere vinteren,men kunne ikke la sjansen gå fra meg til å få tak i en ny 2009 modell til en god pris.

Teutonia har en solskjerm som passer fint på den vognen. Pakkes greit sammen når den ikke trengs. Og av det jeg kan se, så er det så godt som full liggestilling på den.

Det var forresten noe med selene og. Klipsen foran er veldig tykk på de nye, så det kan være problemer med å få den igjennom vinterposer og slikt. Og det er kun klipsene på hjulene som er mindre=smalere vogn på de nye.

Jeg har tidligere hatt 2003-2005 modeller av denne vognen og har vært veldig glade i dem.

Vil anbefale 09 modellen. Den har bedre kvalitet på trekket, bedre kvalitet på understellet, bedre selefeste, mer stabil (Nye MB er SYKT ustabil og har elendig kvalitet, made in china, så det er vel ikke så rart...). ENESTE fordel med den nye modellen er solskjermen, eneste! Jeg har hatt begge i tillegg til 08 og 07.

Vi har en eldre modell, som vi nesten kun bruker når et av barna på tre og fire sovner i bilen osv, så vi bruker den altså mest i liggestilling. Det går helt fint å ha veske på håndtaket når vårt (tunge ;-) barn ligger og sover..

Annonse

Jeg kan fint ha stellebag på styret på min 2011 modell ? Synes faktisk den er ganske stødig. Kun når jeg har vognen i liggestilling den blir baktung med stelleveske på styret. Det har jeg løst ved å legge stellevesken i kurven under :)

Nå har jeg ikke prøvd noen andre modeller, men liker godt 2011 modellen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...