Gå til innhold

Har vaska saueskinnet til mini på 30 grader i vaskemaskinen, lukter helt jævlig etterpå, selv når det er tørka!

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg feil? Etter jeg vaska det første gangen tenkte jeg at lukta ville gå bort ettersom det tørka, men lukta er der selv om skinnet har tørka.

Prøvde igjen nå istad, tok oppi litt ekstra skyllemiddel så får bare vente å se åssen det blir nå.. Kjipt å måtte kaste det også

Fortsetter under...

Lukter det sau? For det gjør ubehandla skinn, samme hvor mye du vasker. Ubehandla ull skal ikke vaskes med skyllemiddel heller, og helst bør du bruke spesialsåpe for ull ! Hele poenget med ubahndla ull er jo at den er "selvrensende", noe du ødelegger om du vasker det med skyllemiddel... Sau vil det lukte, men det funker greit å lufte det ganske lenge!

Lukter rett og slett sau ja! Sist gang jeg vasket det var i april og lukta sitter i fortsatt. Skal være ubehandla skinn.

Spurte når jeg kjøpte det om det kunne tas i maskin (sto også på en klistrelapp bak at det kunne vaskes på 30 grader) og hun sa jeg måtte passe på at det ikke var mer enn 30 grader og at det skulle ligge opp-ned å tørke på gulvet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...