A_K Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Hei! Jenta mi har begynt å spise smaksposjoner med grøt nå. Hva bør hun få å drikke til? Vann eller amme etterpå? Hva gjør dere?
uhhuhher Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Vi begynte ganske tidlig med vann fra tutekopp, både fordi det er fin trening i bruk av kopp, og fordi det er viktig med væske for fordøyelsens skyld. Når det gjelder amming, har jeg stort sett gjort dette etter grøten eller litt uavhengig av grøten. Ser for meg at han ikke hadde vært så sulten på grøt hvis jeg hadde ammet før måltidet. Vet at folk gjør forskjellige her, så bare gjør det du mener passer best. Det eneste du kan være obs på, er hvordan det påvirker melkeproduksjonen din.
A_K Skrevet 13. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2011 Men da lurer jeg på- når vi begynner med fulle porsjoner grøt- orker de virkelig mm etterpå da? Eller blir det til at man erstatter et mm måltid med grøtmåltid? Er så usikker på hvordan gå frem...
uhhuhher Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Jeg vet ikke svaret, jeg heller, jeg har bare gjort det jeg følte for der og da. :-) Sulten er han uansett ikke. Vi gikk fra et par t-skjeer til full porsjon på få dager, og da var han rett over fire måneder. Da han kun hadde ett grøtmåltid, var det på kvelden, så da ammet jeg ham i senga vår en halvtimes tid etter grøt og la ham. Dette gjør jeg enda, og han drikker ganske bra da. Nå er han sju måneder og spiser tre måltider. Nå jobber jeg, så nå ammes han en eller to ganger om morgenen, avhengig av hvor tidlig han våkner. Gang nummer to er egentlig mest for at jeg skal være så tom som mulig når jeg går ut døra. :-) Han ammes også når jeg kommer hjem, og så etter kveldsgrøten og en gang på natten. Det er jo melk i grøten, så jeg hadde ikke bekymret meg for om babyen din får nok melk. Jeg tror nesten du må prøve deg frem, jeg klarer i hvert fall ikke ha alle planene klare før jeg har sett litt hvordan det går. Sorry at jeg ikke har mer konkrete svar! :-)
A_K Skrevet 13. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2011 Takk for svar:) det er vel som du sier, man må prøve seg frem. Nå er det slik at jeg har gitt frøkna Mme siste måltid på sengen, og grøt kl fem. Har derfor ikke lyst å kutte ut ammingen m grøten, for da blir siste ammemåltid allerede i 14-15 tiden... Vanskelig dette... Jeg har for lite melk til at mm er nok til siste måltid:)
A_K Skrevet 13. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2011 Takk for svar:) det er vel som du sier, man må prøve seg frem. Nå er det slik at jeg har gitt frøkna Mme siste måltid på sengen, og grøt kl fem. Har derfor ikke lyst å kutte ut ammingen m grøten, for da blir siste ammemåltid allerede i 14-15 tiden... Vanskelig dette... Jeg har for lite melk til at mm er nok til siste måltid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå