Gå til innhold

jeg gruer meg sånn til mekling. min eks kommer til å klikke på meg..

Anbefalte innlegg

vi har et barn under to. det er meg som gjør alt. legger, steller, står opp med barnet, mater, er ute å leker, alt. bf har vært MYE ute og tatt narkotika i helgene. han har vært uten jobb i snart 8 mnd. han er veldig ustabil. sier jeg en ting feil til han blir han enten kjempe lei seg eller sint. når jeg sa at det var slutt mellom oss (jeg fant en sex samtale mellom han og en annen jente) truet han flere ganger med å ta selvmord (noe han har gjort andre ganger også) og slo hull i døren vår foran meg og barnet vårt.

han har også vært i fengsel pga vold og har flere voldssaker på seg.

i det siste så har bf og barnet vårt fått ganske god kontakt. han er flink å leke inne med barnet. men jeg føler meg ikke trygg på han enda. barnet har aldri vært vekke fra meg i mer enn noen timer.

jeg har tenkt å si at han ikke får ha barnet på overnatting før han er mer stabil (ikke gjør dumme ting), har egen leilighet og jobb. men han kommer til å kikke på meg..etter hvert så tenkr jege annen hver hlg og en ettermiddag.

Fortsetter under...

tror ikke det taler til hans fordel om han klikker på deg på familievernkontoret akkurat. Du må jo legge frem saken saklig, fortelle hvordan han er og hvorfor du ikke akter å la han ha barnet alene før ting er blitt mer stabilt!

Det er jo nettopp derfor meklerne er der ;) Han får ikke lov å spore av. En skal holde seg til saken(samværsavtale), og får ikke lov å holde på med personangrep.

Du går ut fra barnets beste(VIKTIG!), og tilbyr det du mener barnet trenger og tåler her og nå. Så lenge du tilbyr samvær, så har du ditt på det tørre. Det kan være 2 timer i uka hos og med deg, eller mer.... eller mindre.... Alt etter hva du mener er BARNETS BESTE.

At han har voldshistorie og rus, er ikke ensbetydende med at barnet ikke skal ha samvær.

Du sitter litt mellom barken og veden her... Og vi er mange som har vært og er der.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...