Gå til innhold

Utstyr og klær til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår skal begynne i barnehage nå i begynnelsen av oktober.. hva må/bør de ha av utstyr/klær?

Hva har dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parkdress

Todelt regndress

Gode sko

Støvler

Tykke sokker (til bruk i støvler)

Fleecesett( og ull til vinteren)

Lue og votter

Innesko

Min 2 sett skifteklær(bukser, bodyer/gensere, sokker/str.bukse)

Bleier(hvis ikke bleieavtale i barnehagen)

Matboks/drikkeflaske(i noen bhg hvertfall)

Skrevet

Sier meg enig i listen over, men vil bare føye til at man trenger vanligvis både høst/vårdress og vinterdress. Det spørs litt hvor du bor da. Bor du f.eks. i Stavanger eller Kristiansand trenger du neppe vinterdress fordi det ikke blir så kaldt der, da holder det med høstdress. Her på østlandet er det greit med begge deler. Høst/vårdressen er tynnere og brukes når det ikke er fullt så kaldt, men likevel for kaldt til å bare ha jakke på, mens vinterdressen brukes når det er snø og minusgrader.

Skrevet

Eventeult kjøpe en vinterdress med avtagbart for. Da har du høstdress og vinterdress i ett. Jeg gjør det og bor i Finnmark.

Skrevet

Kan bare avkrefte med engang det med at man ikke trenger vinterdress i kristiansand! Her blir det bikkje kaldt om vinteren, og hadde jeg sendt guttungen ut uten vinterdress hadde vel naboene ringt barnevernet!!

Skrevet

Ja, jeg skal vel ikke påberope meg å kjenne klimaet i Kristiansand, men mannen er fra Stavanger og der er det jo per definisjon ikke vinter (dvs under 0 grader et helt døgn). Jeg antok vel bare at Kristiansand, som jo ligger enda lenger sør, hadde omtrent samme klima, men fel kan man jo ta. :-)

Skrevet

De siste to årene har det vert ned i 15 minus i stavanger, men svært sjldent så kaldt da. Jeg har kun kjøpt høstdress å håper den holder hele vinteren, men ser det litt ann. Tenker at de dagene det er veldig kaldt på blir det ull innerst å ullfleece dress fra nøstebarn under, eventuelt enda et lag ull under illfleecedressen. er kun snakk om få dager dette blir nødvendig. tror jeg!! men som sagt jeg ser det an. ser jeg behovet for vinterdress kjøper jeg det selfølgelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...