Gå til innhold

Jeg trenger hjelp! :) forslag til middagsmeny, gjerne 3 retters

Anbefalte innlegg

Har snakket litt om å ha noe fra sesongen. Feks lammelår, men sau og lam utgår..

Tanken vi har nå er kanskje viltgryte, feks elg.

Men jeg vil gjerne ha andre forslag. Hva med forrett og dessert?

Tenker å ha eplekake med krem til kaffen senere på kvelden.

Håper noen av dere er mer kreative enn meg! :D

Fortsetter under...

Viltgryte er en god ide, gjerne servert med potet/selleri/gulerotmos og kokt rosenkål samt tyttebersylte.

Som forrett passer det med for eksempel røkelaks med creme fraise dressing til, kanskje litt ruccola salat og toast.

Ingenting slår creme brulè til dessert, og den kan lages på forhånd. serveres gjerne med litt friske bær og en kremdott.

Eller du kan snu det på hodet: varmrøkt elg/hjortefilet med waldorfsalat til forrett.

Ovnsbakt laksefilet med agurksalat, rømmesaus (eller smørsaus) kokte gulerøtter og poteter til hovedrett.

Desserten ville jeg beholdt.

På den første menyen KAN det bli litt mektig med creme brulè etter den gryten. I så fall ville jeg byttet den ut med fruktsalat servert med portvin.

Tusen takk for fine forslag :)

Lurer litt på hjemmelaget karamellpudding til dessert, det er sååå godt og jeg har lyst på det selv :P hehe

Viltgryte ja, må få tak noe egnet kjøtt da. Noe som egner seg bedre enn annet???

Annonse

Takk jenter! :) dere kommer med så mange fine forslag!

Skal ta alt opp til vurdering med mannen i kveld. Kom gjerne med fler.

Hjort ja, det har jeg aldri smakt. Får jeg tak i hjort og elg på vanlig matbutikk nå, Meny feks??

viltgryte er jo supert!! bruk elgkjøtt og massevis av høstens grønnsaker.

et annet alternativ er elgstek, soppstuing, stekte/bakte/braserte grønnsaker og en nydelig viltsaus

forrett kan jo være suppe. fisk, blomkål eller sopp

dessert: sjokolademousse med sesongens bær.

smuldrepai med epler og pærer

hjemmelaget sorbet med varme bær

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...