Gå til innhold

Hvordan bli lykkelig???

Anbefalte innlegg

Vet jo at det hele i bunn og grunn er opp til meg selv, at lykke er noe jeg må finne selv, men det er ikke lett..

Jeg er alenemor, jeg lider av depresjon, jeg har litt sosialangst/fobi, sliter med nedsatt hukommelse og konsentrasjon og får derfor ikke brukt utdanningen min, og har ikke vært i jobb på noen år.

Jeg vil så gjerne være glad... Lykkelig.. føler ikke at jeg noen gang har vært det. Sliter med masse negative tanker, og sliter med å snu de og å tenke positivt.. Hva gjør DERE for å være lykkelige???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143572765-hvordan-bli-lykkelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du noen ganger på det du HAR istedenfor å kun fokusere på det du ikke har? Klarer du å finne glede ved det du har oppnådd, barnet ditt, hjemmet ditt, en ny bukse, en varm dusj, stillheten når barnet har sovnet, en varm kopp kakao eller en god hår-dag?

Det er de små tingene i hverdagen som gjør meg glad og lykkelig. Jeg går ikke konstant i en lykkerus, men jeg kjenner lykke hver dag. Som når datteren min gir meg en klem, når jeg slipper kø på vei til skolen, når postmannen kommer med godt vær uten vinduskonvolutter, en god kopp kaffe osv. Det er mange gleder i hverdagen. Man må bare finne dem og holde fast på dem ♥

Jeg klarte faktisk ikke å bli helt lykkelig til jeg fant en mann som var glad i meg og mine barn, støttet meg i det jeg gjorde, viste at han satt pris på meg OG barna, og at vi fungerte som en familie - dro sammen ut på tur, satt i sofaen alle 4 og koste oss med kveldsmat. Uansett hvor mye jeg prøvde før, var det alltid noe som manglet. Selv om jeg hadde to fantastiske barn, meningsfull jobb og hobby og noen få omgangsvenner.

Enig med 12.30!

Når jeg har en litt nedturperiode, har jeg en liten stund hver kveld, der jeg minner meg selv på hva som har vært bra i løpet av dagen. F. eks at huset er ryddig (jeg liker å ha det ryddig, ikke så glad i å rydde, så dette er noe å være glad over for meg..) at barna la seg uten krangling, at jeg har en fin familie som er glad i meg. At det er høst og bladene virvler i luften når det blåser, at luften er frisk og skarp...

Dersom det er noe som virkelig plager meg, noe konkret, så skriver jeg det ned på en lapp og brenner det i peisen. Det gir faktisk lettelse;)

Annonse

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver.Er alene med barnet mitt og jobber ikke.Har angst og er deprimert.sliten hele tiden.Isolerer meg også.Vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av gropa jeg er i.Hvis du vil ta kontakt med meg så er det hyggelig.Hadde vært koselig å bli kjent med andre som sliter.Føler meg så ensom.Alle andre foreldre virker så vellykkede og har alt på stell..Koselig å truffet likesinnede:).Hilsen meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...