Gå til innhold

Puls på babyen /jente eller gutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min lille ligger også på over 150 i puls, å det er typisk jentepuls. Pulsen har stemt på mine tidligere barn ifh til gutt/jente :-) Jeg vet ikke hva vi får denne gang (ul neste fredag) men magefølelsen sier jente :-)

MEN jeg vet også at det er mange som pulsen ikke stemmer på :-)

På førstemann lå pulsen på 160+ hele tiden, og det ble en jente.

Med nr to lå pulsen på 135 hele tiden og det ble også en jente :)

Så har ikke helt troen på gutte/jente puls. Med første fikk jeg høre at jeg hadde jentemage og med nr to guttmage, men som sagt begge ble jenter :)

Tror dette stemmer for noen,men langt fra alle ;)

Annonse

Denn gang ligger pulsen på 160, som gyn. sa at det var jentepuls om en skulle tro på det med puls måling...

Men tro meg, var ingen tvil, dette var en gutt!

Forrige sv.skap var pulsen på 170, det var da en jente...

Det stemte heller ikke med den Kinesiske fødselskalender, skulle der fått jente...;-)

Det sies vel at dette med hjerterytmen og kjønn gjelder når det nærmer seg termin.

Med førstemann (GUTT) lå hjerterytmen på 155 i starten , deretter gikk den ned til 150, videre ned til 145, så 140, og to siste målingene før fødsel var 130.

Med andremann (GUTT)var høyeste måling 148, elles lå den mellom 146 og 125. Siste måling var 140

Spent på hvordan det vil stemme denne gangen:-) Har ennå ikke fått notert noen målinger på kontroll, men har lyttet selv og kom frem til 164.

Jeg fikk høre at dette med hjerterytme og kjønn, ikke var helt aktuellt å sammenlingne før frem mot termindatoen...

Vår første hadde tyyyydelig "jentepuls" rundt 152-154 helt frem til de siste ukene før termin.. Men vi visste det ble gutt altså :D Og de siste ukene kom "guttepulsen" som den skulle, og lå rundt 135-140 ca ;) Så jeg tror på det jordmødrene sier om puls mot termin! :))

Denne gangen vet vi enda ikke puls, da jeg ikke har fått målt hjertelyden til vår lille på kontroll enda... Men så er jeg bare i uke 21 nå, og første svangerskapskontroll hos jordmor er ikke før om et par-tre uker =0)

her hadde gutten i dag 153.. og han var rolig hele timen vi var hos jordmor.. ellers har han lagt på 140++

sist lå jente på 140-150 også.. tror ikke denne myten har noe serlig hold i forhold til kjønn altså..

Annonse

pulsen her var på 155 i dag, men vet ikke hva som bor inni her enda, så er utrolig spent! Jeg har gutte følelse og i følge plumbo testen skal det være gutt. så spennende å se om det stemmer =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...