Gå til innhold

Trenger hjelp til jobbsøknad. Noen som kan ser på det og sier hva de synes?

Anbefalte innlegg

Viser til e-mail jeg fikk fra xxx fra xxx skole 09.09.11, hvor det søkes etter

advokatsekretær/servicemedarbeider,

og tillater meg med dette å søke på stillingen.

Grunnen til at jeg ønsker å arbeide for Dem er fordi jeg har mye å tilby gjennom min arbeidserfaring og mine egenskaper.

Fortiden jobber jeg som vikar hos xxx som resepsjonistmedarbeider, men ønsker nå en faststilling og nye utfordringer.

Gjennom min arbeidserfaring har jeg lært å arbeide selvstendig og i team. Jeg er også vant til å jobbe strukturert og nøyaktig i et høyt arbeidstempo, samt levere gode resultater.

Jeg behersker MS-Officepakken

Som person er jeg ansvarsfull og pliktoppfyllende. Har gode samarbeidsevner og tar nye arbeidsoppgaver med positivinnstilling.

Jeg ser frem til å høre fra Dem.

Vennlig hilsen

xxxx

Er det noe mer jeg burde skrive? Føler at jeg har skrevet lite, men av erfaring så er det enkleste det beste.

Hva mener dere?

Ønsker mange tilbake meldinger.

Fortsetter under...

Fortiden = for tiden eller per dags dato

Faststilling = fast stilling

Positiv innstilling = positiv innstilling

Ikke for å plukke på skrivefeil, men skriver man en søknad på ledig stilling som sekretær såmå man kunne skrive godt.

Ellers var det en fin søknad. Kort, konsis og grei.

Lykke til :-)

Jeg synes det virker som en god søknad. En søknad skal være kort uten for mye unødvendig informasjon. Resten skriver du i CV`en din.

Men du hadde et par skrivefeil:

"Fortiden jobber jeg som vikar hos xxx som resepsjonistmedarbeider, men ønsker nå en faststilling og nye utfordringer."

Her burde du skrive resepsjonsmedarbeider. I tillegg skrives "for tiden" og "fast stilling" i to ord.

Ville også kanskje skrevet:

"Gjennom min arbeidserfaring har jeg både lært å arbeide selvstendig og i team."

Lykke til;)

Hilsen meg som leser omkring 20-25 søknader HVER dag (og er lei av lange søknader på to sider)

Jeg ville byttet ut "tillater meg med dette å søke" "jeg ønsker med dette å søke."

Jeg ville dessuten ha rettet opp i skrivefeil og grammatikk og fikset litt på setningsbygging. Om du skal ha jobb som sekretær så er det viktig at du kan skrive korrekt norsk, og ikke blander ord som "for tiden" og "fortiden".

Jeg ville ha fjernet: "Fortiden jobber jeg som vikar hos xxx som resepsjonistmedarbeider, men ønsker nå en faststilling og nye utfordringer", og heller ha sagt noe om at du er i et vikariat nå og noe om på hvor kort varsel du kan tiltre en eventuell ny stilling.

Lykke til!

Tusen takk for svaret begge to:) og takk for at dere tok tid til rettskriving. Jeg sitter på jobben og skriver, så det blir så som så med rettskriving, men retter selvsagt på det etterpå:)

hilsen hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...