Gå til innhold

Dere som har arbeidstid lenger enn barnehagen er åpen...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan løser dere det? Her i byen er det ikke mulig å finne jobb som går til mitt yrke uten at jeg må regne med å stå til 17 nesten hver dag. Bhg stenger kl. 16.15. Hvordan løse dette? Mannen pendler, så han er heller ikke hjemme før 17.

 

Tror dere noen ser ned på meg om jeg leier ei jente til å passe ungen min den ene timen etter bhg. stenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alenemor, å må jobbe en ettermiddag i uka. Jobber da til ca. åtte. Jeg har ei jente som da henter sønnen min i barnehagen og lager middag tul han. Hva andre måtte mene om det driter jeg rett og slett i. Slim må det bli for at jeg skal ha en jobb og hverdagen gå opp. Hvis noen set ned på meg pga. det så sier det mer om dem. Ansett eb barnevakt, så går kabalen opp, så slipper du å uroe deg så fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle noen se ned på deg av den grunn?

 

I mange år måtte jeg ha en passepike som hentet min datter, 2 til3 dager i uken. hun måtte lage middag, og legge henne, da jeg var på jobb til kl 21 disse dagene. jeg har alltid følt at jeg har fått mer respekt, av å få kabalen til å gå rundt, isteden for å syte og klage.

 

Lykke til, jeg syns dette er en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes barnehager som er åpne lenger, ihvertfall i de store byene.

Ellers er barnepike, evt aupair/praktikant en god ide. Besteforeldre, tanter/onkler ol likeså. Eller kanskje dere er flere foreldre i barnehagen/nærmiljøet i samme situasjon, og kan bytte på/samarbeide om å hente flere barn av gangen de dagene dere har mulighet til dette, slik at alle kan jobbe lenge enkelte dager?

Selv drar jeg hjemmefra før ungene har stått opp og kommer hjem til ferdig middag. Mannen har flexitid og kan jobbe noe hjemmefra, og siste året har vi hatt aupair. Tidligere har vi hatt barna i barnehage med åpningstid 0645-1630, det funket greit for oss (bedriftsbarnehage i større bedrift, vegg i vegg med jobben), men for å få et bedre liv skiftet vi både jobb og bosted for å få penger, plass og enklere logistikk -det kan jo også være noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...