Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å velge?

Anbefalte innlegg

Det er ikke lett dette....kommer stadig opp med nye navn, men enten heter familie medlemmer noe liknende eller så liker ikke mannen navnet...

Her er tre navn som jeg liker veldig godt;

1. Ava

2. Ines

3. Aurora

Hva syns dere om disse navnene. Hva tenker dere på når dere hører dem? Blir mer og mer glad jo flere som svarer:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143572469-kan-dere-hjelpe-meg-%C3%A5-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ava - veldig usikker,men heller mot liker ikke..føler liksom at det mangler noe? (kan være fordi jeg tenker på Alva når jeg ser det)

Ines - føles veldig spansk,og synes det kanskje krasjer litt med ei heilnorsk jente. Blir litt som om en norsk gutt heter Miguel :)

Aurora - Fint,liker!

Men nå er det jo dere som skal like navnet til syvende og sist,så drit nå i hva vi mener:)

Takk for svar, Vipsenmamma:-) Liker navnene bare mer og mer jo mer jeg sier dem, så håper jeg får mannen med på en av dem!

Blir SUPERGLAD hvis mange flere også sier hva de tenker på når de hører disse navnene....Har dere hørt dem før? Er de vanlig eller uvanlig for deg? Vet dere om noen norske barn som bærer disse navnene?

Annonse

Ava - Synes det er veldig pent og at det passer helt fint i Norge i motsetning til mange andre her inne. Aldri møtt noen som heter det, ganske uvanlig navn, men tror det har en liten stigning akkurat nå, veldig "i tiden".

Ines - Veeeldig spanskt, synes ikke navnet har noen sjarm i det hele tatt.

Aurora - Helt greit navn, ikke noen favoritt for meg personlig. Kjenner en liten jente som heter det og en 14-åring. Oppfatter det som et vanlig, men ikke overbrukt navn.

Jeg syns faktisk Ines er fint. Kjenner ei som heter Ines Marie. Men hun bruker begge navnene og da syns jeg Ines klinger bedre.

Aurora er ganske vanlig, men fint. Ava liker jeg ikke. Men kan ikke helt si hvorfor.

Skal du bruke Ines ville jeg foreslå at du har et navn i tillegg. Da blir det ikke så nakent, og klinger litt bedre....

Syns jeg da.

Ava - Synes navnet er fint. Klinger godt på norsk også synes jeg.

Ines - Ikke en av mine favoritter. synes det ble litt "feil" som navn, men det er kanskje fordi jeg ikke har hørt det før...

Aurora - Om vi får en jente neste gang skal hun hete Aurora, kanskje sammen med et annet navn, som Mina Aurora eller noe...

Annonse

Hei.

Jeg venter en jente selv og to av navnene har jeg på listen. :)

Ava og Aurora. Får ikke mannen med på dem da.

Synes Ava er veldig fint - men er litt skeptisk selv også med tanke på at det kanskje er litt vel engelsk. Aurora er vakkert. Ines liker jeg ikke spesielt.

Hva heter de andre prinsessene dine?

Ava - elsker navnet på engelsk. Måtte bruke litt tid på å tilvende meg det på norsk men nå synes jeg det er stilig og litt anderledes. Kunne godt brukt det selv.

Ines -veldig spansk talende navn for meg. Synes ikke det er spesiet fint heller. Da synes jeg Iris er finere.

Aurora - liker det men samtidig er det noe men de to første bokstavene AU og noen dialekte utaler det jo som ÆV som jeg ikke er fortrolig med. Liker veldig godt -rora delen. Har det på min liste!

Ava syntes jeg var et ok navn, men liker den engelske utalen bedre enn den norske. Kanksje mest fordi jeg ikke er så vant til navnet. Da synes jeg Alva er mye penere.

Ines kan jeg ikke si at jeg liker.

Aurora er et nydlig navn! (men er vel litt partisk her. :-P Skal selv kalle lillejenta i magen for Aurora)

Takk for svar, januarbaby12:-) Jeg skal også ha januarbaby. Mine andre prinsesser på 7 og 5 år heter Celine og Sarah. Har du barn fra før? For å være ærlig visste jeg ikke at Ava var et engelsk navn før nylig. Visste bare om en norsk jente som het dette fra før også syns jeg navnet var veldig fint. Syns navnet Ava kan stå på egne ben i Norge med tanke på uttale.

Jeg liker Aurora kjempe godt.

Det er et av mine favoritter, ville egentlig bruke det selv, men problemet er at svigers sin båt heter Aurora, og de er så høy på pæra med sånt at da kommer de til å tro at vi har oppkaldt henne etter båten deres, og den historien kommer vi i såfall til å høre for alltid....Dessverre!

Men jeg liker som sagt navnet kjempe godt. Dessunten er det jo det Tornerose egentlig heter, og bare det er jo stas for en liten prinsesse!

Lykke til med valg. Vet det er kjempe vanskelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...