Gå til innhold

Åååå du lurer på om jeg jobber??? .. Flere som kjenner seg igjen?

Anbefalte innlegg

Joda, JEG ER MAMMA.

Det gjør meg til ei vekkerklokke, kokk, husholderske, servitrise, lærer, nanny, sykesøster, livvakt, fotograf, rådgiver, en livslang student, en fest arrangør, en personlig assistent, en revisor, en MINIBANK, en trøster, mekler, jeg har aldri ferie, betalt når jeg er syk eller fridager.

Jeg jobber dag som natt. Jeg har turnus døgnet rundt resten av mitt liv.

Men allikevel så ELSKER jeg livet mitt :)

Fortsetter under...

Jæ/&¤a facebookstatus...

Har sett mange av de, og de fleste er hos førstegangs med baby. Hvor mange ganger har de liksom måtte plastre, mekle, dele ut penger.... Hallo, liksom....

Annonse

Annonse

Du gjør noe nyttig, ja, men du jobber ikke.

Om det du driver med skal klles jobbing er de fleste yrkesaktive dobbeltarbeidende. Tror du ikke de oppgavene du ramser opp blir gjort i våre hjem?

Jeg har 3 barn fra 3 til 12 år og har jobba hele tida, unntatt i barseltida. Så jeg er ikke sånn veeeeeldig imponert...

Lurer mest på hvordan du kan være minibank jeg da, hvis du ikke jobber og har 4 små...

Joda, du jobber som bare det.

Og mange av oss gjør alt dette, og har i tillegg en jobb ute i verden, der vi bidrar til samfunnet, og betaler skatt og er med på å betale for velferdsgodene.

For det første så er dette en status som herjer på facebook nå, derfor jeg lurte på om det er flere som kjenner seg igjen?

For det andre; hvem har sagt at jeg ikke jobber ved siden av å være mamma? Jobber fullt jeg, men for tiden er jeg hjemme i fødselspermisjon fram til nyttår ;)

Dessuten; ang å være minibank; hva vet du om vår økonomi? Kan man ikke ha penger på konto selv om man er hjemmeværende? Er da ikke alle som lever KUN av en inntekt. Enkelte har arvet penger, er fra pengesterke familier osv...

HI

HI her!

Altså damer; dette var ikke mine personlige tanker og meninger, denne herjer som en farsott på Facebook for tiden. Jeg har ALDRI sagt at jeg ikke jobber, for det gjør jeg, men jeg syns bare denne traff meg bra ;)

Hvis du hadde sjekka likninga mi så hadde du sett at jeg betaler MER enn nok i skatter og avgifter, formueskatt, eiendomsskatt o.l..

Hvorfor tar dere denne så personlig og bokstavelig? Har flere av mine venninner som også har denne på statusen sin, men ingen kommenterer den surt, slik det blir gjort her inne.

Ja, flott, foreldrene betaler... Da er det jo bestemor som er minibanken da! Vet du, jeg er FORTSATT ikke imponert! Du presterer det samme som jeg gjør hver dag i tillegg til jobben min, og attpå til er du altså i stand til å gi bort penger du ikke har tjent selv. Duverden for en innsats.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...