Briskeby Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Dette burde ikke være vanskelig,men i hodet mitt er svangerskapslengde veldig rotete.... Så nå lurer jeg på: Hvor langt sier dere at dere er på vei(hvis dere skulle sagt noe,da)....bruker dere "mors uker" eller "fosterets uker". Jeg får jo f.eks. opp at jeg er 6+0 på terminkalkulatur,men vet at fosteret er 3+0. Og når kan jeg si at jeg er over de magiske 12 første ukene? Skal jeg der følge terminkalkulatoren,eller skal jeg vente til fosteret fyller 12 uker;-)
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 sist graviditet så reinte jeg ul termin på hvor langt jeg var på vei.. Denne gangen er jeg veldig forvirret denne gang... Legen sier jeg har termin 14. mai. og er 4 uker på vei. mens her inne står det at jeg er i uke 6. etter jeg har skrevet inn terminen min. på kalkulator står det at jeg er 5+4... VELDIG FORVIRRENDE!! ønsker å få en ul.. så jeg kan være mer sikker...
Briskeby Skrevet 13. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2011 Ja,UL er jo liksom fasiten:-) Men hvis det står 5-4 så stemmer det at du er i uke 6. Altså 5 fullgåtte uker og 4 dager inn i uke 6:-) Tror jeg forholder meg til fosterets uker,jeg....for det kommer legen min til å gjøre(sånn som din tydeligvis gjorde). Dette med "mors uker" er nok litt mer måten jordmødre regner ut lengde.
Mamma♥09♥12♥ Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 åja er jeg i uke 6 da.. =P wee! hehe.. men tror ikke mange regner foster uker.. det gjør vi ikke her inne virker det som... Ja min gjorde tydligvis det da... hmm... men er nokk på det sikreste det ja.. men når jeg leser feks. uke 5 så står det av og til at nå er det mors uke 5 og 3 uker på fosteret..
Engodmagefølelse Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Jeg forholder meg til mine uker, men ved spm for eksempel hos legen ville jeg oppgi antall fullgåtte. Nå er jeg i uke 7+1 og ut denne uka vil jeg si at jeg er sju uker på vei! Tror det er sånn de fleste leger regner også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå