ToneC Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Han gulper endel nå, har gjort det før også. Men nå kom det noe over en time etter han har spist. Er dette vanlig? Bør jeg gjøre noe?
Babyønske �� Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Her gulpes det hele tiden, både rett etter mat og rett før neste måltid, altså 2-3 timer siden sist måltid. Begge mine har vært sånn. Minstejenta(4,5 mnd) hadde en periode hvor hun nesten ikke gulpet, så jeg trodde det var over med henne, men nå er det tilbake for fullt. Eldstemann gulpet mye helt til 5-6 mnd, så jeg har liksom tenkt det var normalt. Men har allikevel tenkt å nevne det på 5 mnd kontrollen. For nå er det så ille at vi ikke kan la henne ligge på magen for da bader hun i gulp.
lillenims Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Det er nok helt greit, men om det kommer veldig mye (da mener jeg 1dl og deromkring, altså hele måltidet - tøm en tilsvarende mengde kefir etc på gulvet eller deg selv for å sammenlikne...) og mer enn noen få ganger så ville jeg kontakta helsesøster. Generelt så er det lurt å sjekke med helsesøster dersom barnet plutselig endrer adferd og man er bekymret, og spesielt dersom barnet virker slapt/passivt/dårlig i forhold til vanlig. Som regel er det helt normalt, men det hender jo faktisk at babyer blir syke også
ToneC Skrevet 13. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2011 Han virker i fin form. Lukter litt surt av munnen hans, men han har gulpet mye i dag. Så ikke oppkastet jeg, det var mannen min som gjorde. Er perioder han ikke gulper, men de siste dagene har det vært mye igjen. Tror kanskje han spiser litt for fort.
A_K Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Hei! Har opplevd litt av det samme med jenta mi nå som hun har begynt å smake grøt hver kveld. Hvis det spises for fort kommer alt opp igjen- spesielt hvis hun får vann til, dette gjerne etter en times tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå