Gå til innhold

Dere som er så glad for at FRP "stuper"

Anbefalte innlegg

Hva er det for galt FRP har gjort i deres kommune? Jeg er ikke så inne på de forskjellige partiene, men når jeg tok en valgomat for min komune så fikk jeg opp FRP, og det stemte jeg også. Kan godt være jeg har stemt på "feil" parti. Kan noen forklar meg hvorfor vi ikke vil ha FRP?

Fortsetter under...

Fordi frp vil gi og gi og ikke ta noene ting. De kan ikke gjennomføre politikken sin. Velferd koster. Det er umulig å ta bort alle skatter og avgifter og samtidig gi mer til skole,helse osv.

For meg personlig står frp for alt jeg ikke står for.

De fronter fremmedfrykten i landet vårt. De er i mine øyne usolidariske og lite villig til å sette seg inn i andres situasjon.

Tror ikke folk skjønner forskjell på de forskjellige valgene jeg.

Jeg har aldri stemt Frp på landsbasis og er ingen tilhenger, men jeg bor i en Frp kommune og er kjempefornøyd! Så derfor synes jeg det er veldig trist at Ap vant her i år, for da kommer de vel til å nappe ut proppen i det nye svømmebassenget vi har fått her som det første de gjør når de tar over :((

I min kommune gadd ingen av de 3 representantene som Frp fikk inn i kommunestyre ved forrige valg å møte opp på kommunestyremøte en eneste gang. Derfor er jeg glad at 2 av de 3 plassene gikk til et annet parti og til noen som fohåpentligvis gidder å møte opp og gjøre en god jobb i det vervet de er valgt inn i.

Ja, også vil Frp i min kommune legge ned kulturskolen.

FrP vil gi og gi men ikke ta. Vel, sittende partier i Regjeringer vil ta og ta mer og mer, og ikke gi noe annet enn det vi har i dag, heller kutte på tilbudene, stenge fødestuer, legge ned skoler osv. Er det noe bedre da? Eller er du så heldig og lever i en kommune der man ikke trenger å vente i FIRE MÅNEDER på å komme til lege?

Annonse

Vår kulturskole er veldig bra og den baserer seg mye på frivillighet fra foreldre og ungdommene i kommunen. Den er verken dyr eller dårlig.

Og siden dette er kommunevalg så må man se på sin egen kommune og ikke hvordan det står til i andre kommuner. Så i min kommune jubler jeg over at Frp gikk masse tilbake.

10:34

Da har vi verdiene vi har skapt her i norge. Slik som det er nå vil verdensøkonomien sluker hele fondet, uten vi har fått skapt noe som helst og *vips*-så er det tomt..... Og vi står igjen med ingenting...

det er mange likheter imellom FRP og Amerika, i amerika, må man selv betale for sykehus, alt er privatisert, å har du ikke rett forsikring, så er du fuckt.. såå det er jo bare å seover "fjorden" så ser du hvordan amerikanerne har det, når alt blir privatisert, blir ting enda dyrere, å det blir mer konkuranse.

de som stemmer på de borgelige partiene, er somregel de med god inntekt, for med en boreglig regjering, vil en kunne nå høyt her i livet å virkelig få suksess (amerika, mulighetenes land) men det kan også gå andre veien, a man blir virkelig fattig..

såå, for VÅR del, (vi er ung 21 og 25, har to barn, og leier et hus, jeg er under utdanning) ville det være å stemme imot seg selv hvis jeg har stemmt det, for da måtte jeg plutselig kanskje ha betalt for myyye mer en jeg må betale for nå, å vi har lav inntekt, så det sier vel seg selv.. men jeg tror nokk det er lurt å sette seg inn i hva de forskjellige partiene vil, på landsbabis..

Annonse

FrP ville her bygge ned mye jordbruksjord og delevis bruke jorder til massedeponier. De godtar stor utbygging i strandsonen og vil la private grunneiere her stenge eiendommene sine for allmen ferdsel. De er tilhengere av sterk privatisering og annbud i helsessektoren (De vil for eksempel sette enkeltmennesker ut på annbud hvert 4. år). De ønsker ikke å ta imot noen flyktninger eller asylsøkere.

Dette er noen av grunnene til at jeg ikke ønsker dem i kommunestyret, eller fylkesstyret for den del. FrP er det pariet med program som er lengst unna det jeg ønsker.

heheh, nei selfølgelig ikke, det va jo ikke det eg mente.. det e klart det er komunevalg, skjønner jo det, men partiene lokalt og partiene sentralt har mye samme politikken.

skulle bare vise til at det er mange likheter med den amerikanske politikken og den borgelige politikken, mange som stemmer, stemmer det samme både på stortingsvalg og kommunevalg, så det er lurt å sette seg inn i hva de forskjellige partiene står for..

her får vi en høyre ordfører, å han er en kjærnekar! så tror det blir bra :)

FrP's ordførerkandidat her i kommunen er en ganske uspiselig kar som mener at damer i politikken er det samme som krangel og bråk, og at det hadde vært bedre om det bare var mannlige partiledere. Det alene er nok til å ikke stemme på dem. Når jeg da legger til at gamle, psykisk utviklingshemmede og andre med et omsorgsbehov skal ut på anbud, kutte støtten til idrettslag og kulturskole og starte en masse utbedringsprosjekter uten å øke inntekene i en ganske fattig kommune, så blir dette helt, helt feil.

Kommunevalg er i høy grad et personvalg og et valg på lokale saker. Når det er sagt så hadde jeg aldri stemt FrP i et stortingsvalg heller, for deres politikk og verdisyn er så utrolig langt fra det jeg står for.

I USA har de fleste som jobber, helseforsikring. Da får man komme til kompetente leger uten å vente i 4 måneder, for så å få beskjed om å ta paracet og gå hjem, fordi det er "sikkert ikke noe". Og for det her betaler vi i Norge skatt og egenandel hos legen. Når man føder, blir man ikke nektet keisersnitt fordi man ikke har økonomi til det, og blir presset gjennom en setefødsel av en unge på over 4 kilo 2 uke på overtid. Man får ikke beskjed om å ta taxi til helsesenteret når man får anfall midt på natten og besvimer, og har 2 stk sovende barn hjemme så man ikke kommer seg noen veg til eller fra. Man trenger heller ikke henvisning fra fastlegen for å ta røntgen hos privat røntgenolog, slik man må i Norge - man bestemmer mer over sitt eget liv med borgerlig regjering/kommunestyre, enn med sosialistisk.

I tillegg har man detaljstyring av borgernes liv - alt fra at mors rettigheter i forhold til fars etter samlivsbrudd og/eller fødsel er svært svake, til at man ikke kan gjøre ditten og datten fordi det og det. Synes ikke det er rett at Staten skal være barnevakt for voksne borgere.

Helsevesen og skole havner langt ned på lista over vestlige land, og på verdensbasis. Norsk skole ligger på en plass BAK Elfenbenskysten, noe å tenke over kanskje? At BNP og andre målinger viser at vi har det bra, betyr ikke at gamle Berta på sykehjem som må betale 400 kr fra egen lomme for å få puste litt frisk luft, har det fett!

Er vel ikke heeeeelt så enkelt. Verdiene vi "skaper" med å bruke oljefondet er ikke bare fast eiendom og investeringer i infrastruktur - det ville også dreie seg om drift og lønninger, som ikke fortsatt finnes tilgjengelig når fondet er tomt. For øvrig ville vi også "skape" inflasjon, som ville gjøre at vanlige folks liv ble vanskeligere. Dermed har vi ikke skapt noe som helst, vi har bare spist opp penger og hjulpet pengene å spise seg selv.

Enig, 12.03.

Fnyser hver gang jeg ser den svadaen om at "Norge er verdens beste land å bo i" Skal flytte så fort jeg kan. Forhåpentlig rekker jeg det før DET også blir forbudt! det er allerede vanskelig nok å forlate dette landet, om man da ikke heter Gro Harlem Brundtland og kan ta på seg "æren" for hvordan vi har det. DA går det fint å rømme til Frankrike og bare komme hjem for å skaffe seg hofteoperasjoner man ikke har rett til.

Frp vil ta av oljefondet. JA. Tenk om de hadde fått mulighet til det, før det ble halvert i finanskrisa? Tenk hvor mye bedre veier, skoler og sykehjem/sykehus vi hadde hatt da?

I min kommune (Oslo) har FrP skaltet bort flere milliarder på tull og tøys. I den perioden de har hatt byrådet sammen med Høyre, har den ene skandalen avløst den andre.

Utbyggingen av Holmenkollen skulle koste 300 millioner; prisen ble 1,9 milliarder. Skandalen kostet en FrP-byråd stillingen.

Innføring av kildesortering har hittil gått med 1,4 mrd. overskridelse, og enda har de bare greid å innføre det i deler av byen.

Flexus-systemet på kollektivtrafikken har gitt en overskridelse på 600 millioner, og har resultert i en ordning som er dårligere for brukerne enn den vi hadde.

IT-reformen skulle spare kommunen for penger, men har i stedet kostet flere hundre millioner, igjen med dårligere resultat enn det man fra før hadde.

Sammen med Høyre, har FrP videre presset igjennom planer for nytt Munch-museum i Bjørvika, uten at de folkevalgte i bystyret fikk mulighet til si sin mening. Etter å ha brukt 200 millioner på å utrede, finner de plutselig ut at de egentlig er imot å bygge museum likevel, slik at alle utgiftene har vært bortkastet.

Siste idiotutspill fra Oslo FrP er at de vil innføre betaling for å låne bøker på biblioteket, til tross for at dette er klart i strid med norsk lov.

Vanstyre og en ukontrollert sløsing av penger. Derfor jubler jeg for FrP-tilbakegang, samtidig som jeg gremmes over at Høyres samtidige framgang gjør at vi antakelig ender opp med de samme partiene i byråd i enda en periode.

12.12 du bør bli mer oppdatert på hvor mye penger som blir brukt til utbedringer osv. Det er vel INGEN prosjekt som har kostet det som var anslått, men betydelig mer!

Når det gjelder Munch museet, så blir det for teit å si det var bortkastede penger når det blir bibliotek der istede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...