Gå til innhold

Klarer ikke glede meg over graviditeten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være 5+3 i dag.

jeg ble overlykkelig når jeg testet positivt i forrige uke, men nå har gleden forandret seg til frykt og bekymring.

Jeg har tidligere mistet tidlig i graviditeten, og nå er jeg kjempredd for at det skal skje igjen. Jeg vet jeg ikke burde lese så mye på internett for der ser det jo ut som "alle" mister, men jeg klarer ikke la vær heller.

Jeg har ikke blødd noe, så det burde jo være et god tegn. Men så leser jeg om MA og da er det ikke sikkert man blør. da kan man til og med fortsette å ha symptomer og stigende hcg. Og man kan gå i mange uker før man oppdager noe. Og dette virker det som det er så mange som har opplevd. Er det rart man blir redd?

Og så føler jeg at jeg har så lite symptomer, og at de får jeg har bare kommer og går. Rart å si det, men hadde jeg vært kjempekvalm akkurat nå hadde jeg vært mye roligere.

Så i stedet for å være lykkelig over å ha blitt gravid så er jeg konstant bekymret, og gråter ofte fordi jeg er redd.

Jeg vet at ingen av dere kan garantere at det går bra, men det er godt å lufte tankene likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :) Et lite besøk fra 3. trimester :)

Skjønner godt at du er bekymra. Jeg var kjempe bekymra i starten og var sikker på at det hadde gått galt flere ganger, men nå sitter jeg her i uke 34 og ønsker deg masse lykke til :D Nyt det mens du kommer deg opp fra sofaen uten hjelp :D

Skrevet

Hei TurboMaria...

Jeg kjenner på det samme som deg. Jeg har ikke mistet før, men jeg kjenner mange som har det.

Det beste er kanskje å prøve å gjøre ting som gjør deg glad? Vi kan ikke gjøre noe fra eller til (bortsett fra å ikke røyke, drikke og spise sunt). Det er ikke i våre hender rett og slett..

Men det er jo 80% sjanse for at det går bra. Og det er en god odds :)

Skrevet

Det er gode odds ja:)

Og prøver å trøste meg med at det enda er tidlig, og ikke uvanlig å ha lite symptomer så tidlig.

men så kommer den snikende følelsen av at noe er galt igjen:/

Håper jeg klarer å slappe mer av etter hvert, hvis ikke blir det noen stressende måneder fremover.

Skrevet

Hei! Vi er ca like langt i graviditeten,og jeg skjønner godt hva du mener:-) Hadde MA i uke 12 forrige gang og har litt problemer med å juble nå. Men som det ble sagt over her så er det begrenset hva vi kan gjøre med dette. Hvis det går galt så er det sannsynligvis allerede "bestemt"...

Kanskje det hjelper litt hvis du gjør som jeg har gjort?Jeg har bestilt UL til uke 8 og uke 12. Er jo ikke noe man kan gjøre hvis ting har gått galt,men jeg vil føle meg roligere hvis jeg ser at ting utvikler seg som det skal. Og så få man noe å glede seg til!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...