Gå til innhold

Venninnen min påstår jeg er hysterisk som vasker nye sengeklær før jeg legger dem på sengen!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er bare fornuftig. De kjemikaliene som kan være brukt på nytt sengetøy er mye værre for helsen enn å ligge i sengetøy som ikke har vært byttet på 2 mnd.

Ikke hysterisk, det gjør jeg også:) de er jo som de andre her sier stive og full av kjemikalier!Vasker også barnetøy som skal inntil kroppen før bruk:)

Jo, det er helt normalt! Heller venninnen din som ikke er helt normal.

Er jo kjemikalier osv i sengetøyet når det kommer nytt fra fabrikken.

Annonse

Jeg syns ikke du er det. Det kunne aldri falt meg inn å ikke vaske dem først. De er stive og lukter ekkelt. Og som hun over meg sier, det er kjemikalier i det også.

På pakken til barnesengetøy jeg har kjøpt på Kid står det faktisk at de skal vaskes 2 ganger før første gangs bruk.

det er så mye kjemikalier i sengetøy når det er nytt at når du skal bruke det til babyer må sengetøy vaskes minimum 2 ganger.

dessuten er det stivt og ekkelt og lukter vondt før det er vasket,

du er ikke hysterisk.

Nytt uvasket sengetøy er det både kjemikalier i og lukter innestengt. Stivt og ekkelt. Nei her vaskes og tromles og strykes om jeg ikke har fått tatt det ut av maskinen asap ;)

Herregud, selvfølgelig må de vaskes før bruk!! Jeg har jobbet som butikksjef for en større interiørbutikk og jeg vasker heeeelt klart alt av sengetøy og håndkler før bruk. Tenk på alle hendene som har tatt på det stoffet før det blir pakket og sendt avgårde. Det har sikkert ligget på gulvet og diverse andre steder.

Og jammen fikk vi ikke høre om mye rart som kunne dette ut av en pakke med sengetøy når den ble åpnet. Flatklemte kakerlakker osv.

Og ikke minst kjemikaler! Nei, alt sengetøy skal vaskes på 60 grader før bruk (eller det som står på vaskeanvisningen, og dette er også for å bevare fargene bedre. Viktig ved første vask).

Venninnene din er rett og slett ekkel som ikke gjør dette! Æsj!

Annonse

De er jo full i stivelse når de er nye. Jeg vasker de 2 ganger før jeg bruker de, for da blir de så myke som jeg liker de :) Det er ikke hysterisk det!

Gjør alltid det vi også. Bortsett fra en gang vi var på hytten. Vi hadde glemt laken og måtte kjøpe nye. Har ikke vaskemuligheter der, så da luftet jeg de godt før jeg la de på. Var bare for et par netter, så tok jeg de med hjem. Jeg vasker nytt tøy også, stort sett det som skal innerst.

Du kan bare hilse venninnen din og si at det er hun som tar feil. Jeg har jobbet som selger av sengetøy i mange år, og vet at f.eks sengetøy inneholder mye overskuddsfarge og kjemikalier som ikke er bra for oss. Derfor SKAL alt nytt sengetøy vaskes før bruk.

Har et eksempel på en mann som ikke vasket det først, og da han våknet dagen etter var han blå over halve kroppen. Sengetøyet hadde farget av. Det gikk ikke an å vaske bort fargen, så han gikk i mange dager og var blå (fargen måtte slites vekk rett og slett), og huden klødde som f¤#n...

Så bare fortsett å vaske det før bruk, du ;)

venninna di som er dum som ikke gjør det! Her vaskes alle nye klær, håndklær og sengetøy før det tas i bruk. Spesielt viktig til barnet synes jeg! Vasker ikke ytterjakker, parkdresser og slikt da. Men alt som skal innpå huden og inneklær vasker jeg først.

Fortell venninna di at da hun var nyfødt så vasket jeg alt TO ganger og se hva hun sier til det! HAHA!

10:21 her..

Nei jobbet på Jysk (den gang Norsk sengetøylager), og vi hadde et blå-rutete sengetøy som farget av... Men godt å høre at "vi er flere" da.. hihihi

Det er ikke hysterisk, og helt normalt. Jeg skal pent innrømme at jeg nylig la på et helt nytt sengesett uten å vaske det, men det er ikke en vane. :P

Joiner dere damer jeg, hehe. Vasker også alltid sengetøy før bruk. Det gjør jeg med alt jeg kjøper egentlig. Kjeler, servise, bestikk etc.

Du er ikke hysterisk, men det er ikke nødvendig å gjøre det heller. De er fulle av formaldehyd, som i seg selv ikke er sunt, men hvor ofte legger man egentlig på et helt nytt sett? Ikke hvert år, engang. (I alle fall ikke jeg) Så det kan umulig utgjøre noen stor "risiko" å legge dem rett på.

Her vaskes hvertfall sengetøyet før det legges på. Mannen er ikke så nøye på det da, han la på et nytt blått laken en gang, og jeg våknet da opp morgenen etter og var blå... Ikke mye hyggelig. SKal sies at det tok noen vask før det sluttet å farge av da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...