Gå til innhold

Ullensaker er en FrP-kommune, og de gjorde et veldig godt valg i år også (de beholder altså lederstolen). Hvorfor tror dere at så mange der stemmer FrP?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De har helt sikkert, som i feks. Hadsel, en god ordfører som folk er godt fornøyd med og som folk vil fortsatt skal sitte som ordfører.

Eller som i Harstad der folk har stemt på grunn av en sak: Nei, til bomring (trasig for dem at Frp fortsatt ikke fikk flertall i kommunestyret så da blir det nok bomring åkke som)

I min kommune fikk Høyre godt over 50% av stemmene, me fylkesstemmene fra min kommune var veldig delt og der fikk Høyre en langt mindre andel. Grunnen til at så mange stemmer Høyre i min kommune er fordi sittende ordfører har gjort en knalljobb og folk vil at han skal fortsette.

Lokalvalg og stortingsvalg er to helt ulike ting.

Kommune er veldig ulike mtp demografi og geografi og aldersinndeling, og der har vi en grunn til at noen kommuner bør styres mer blått, mens andre kommuner av samme grunn styres best på er "rød" måte.

EN annen ting som spiller inn er personenes kampsaker i kommunen. De øverste i de ulike partiene har stor innflytelse ovenfor sitt parti i forhold til lokalsaker de satser på, og disse kan faktisk være ulik den politikk partiet ligger på på landsbasis (bompenger og einedomsskatt i FrP kommuner,- skjer..)

Så en lokal FrP-politiker kan gjøre det bra i sin kommune fordi denne evner og gjøre det beste for flertallet av innbyggerne der,- for lokalvalg så er det faktisk mer PERSON-valg enn PARTI-valg, samme hvordan man vrir og vender på det. Evner man og se det beste for sin kommune og dens innbyggere, våger og trosse sitt partis meninger nasjonalt der det må til, så blir man ofte valgt igjen og igjen ved kommunevalg.

Jeg stemmer ikke det samme lokalt som nasjonalt, da den lokale politikken her hadde gjort seg bedre med et annet styre enn mitt "landparti";- så enkelt er det:o)

Fikk desverre ikke stemt i går pga akutt sykdom og der fikk jeg for å utsette det til siste liten og ikke forhåndsstemme :((

Men, det jeg skulle si var at jeg bor i Ullensaker og er overhodet ingen FrP-person, men hadde jeg rukket å stemme så hadde det nok blitt Frp i kommunevalget ja, nettopp fordi jeg er veldig fornøyd med ordføreren og hvordan ting er i kommunen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...