Gjest Madolyn Skrevet 13. september 2011 #1 Skrevet 13. september 2011 Gutten her har de siste ukene starta mer og mer med å skrike/rope hele tida; når han er oppspilt, når han er lei, når han kjeder seg, rett og slett hele tida... Umulig å føre samtaler med gutten i rommet da han overdøver alt og alle... Vurderer faktisk å bruke ørepropper på dagtid her... Noen som har hatt lignende babyer, vær så snill å si at dette kun er en fase
Babyønske �� Skrevet 13. september 2011 #2 Skrevet 13. september 2011 Det er HELT normalt. De oppdager at de har stemme og da må den testes vet du :-), samtidig som de ikke helt klarer å regulere den. Det er sånn her i huset for tida også. Gjerne i 5-6 tiden på morgenen :-/. Og eldstemann holdt på slik når han han var på samme alder han også. Det er nok bare noe en må regne med skjer i perioder framover. Syns det er litt komisk også jeg, for av og til når stemmen når en ny høyde blir hun overrasket og nesten lurer på hvor lyden kom fra
Endelig mamma:):) Skrevet 13. september 2011 #3 Skrevet 13. september 2011 Ja, her er en til bråkete baby:) Er redd naboene lurer på hva i alle dager som foregår her oppe... Gutten min er 5 mnd og det er spesielt den siste uka at volumet på stemmen hans har økt noe voldsomt... Vi får satse på at det kun er en fase:)
Gjest Madolyn Skrevet 13. september 2011 #4 Skrevet 13. september 2011 Så bra at det er flere! Ja jeg håper det snart går over... Muffin her ble også nettopp 5 mnd
Lirest Skrevet 13. september 2011 #5 Skrevet 13. september 2011 Mini begynte også å bråke noe forferdelig rett før han ble 5 mnd og det har begynt å gi seg nå. Han er nå 6,5 mnd. : )) Har fortsatt perioder han skriker noe voldsomt, spesielt når vi er i butikken, han ligger på stellebordet og når han er veldig ivrig. Hehe. Var perioder jeg også hadde lyst til å kjøpe ørepropper, det ble bare høyere og høyere men har heldigvis begynt å gi seg som sagt. ; )) Det er bare en fase alle babyer går gjennom.
FrøkenF Skrevet 13. september 2011 #6 Skrevet 13. september 2011 Det startet her når mini var rundt tre mnd - helt grusomt. Skriking hele tida! Hun skremte bort kunder når vi var på cafè (sp vi var temmelig usosiale en stund;)) og jeg fikk øresus når jeg gikk hjemme med henne:) Men det ga seg etter et par uker - hun er nesten 5 mnd...håper bare ikke det kommer en ny skrikeperiode når hun passerer 5 mnd da!!!
uhhuhher Skrevet 13. september 2011 #7 Skrevet 13. september 2011 Her hørtes det ut som at han holdt på å bli drept - han skrek så høyt. Spesielt når han var trøtt eller kjedet seg litt. Holdt på en måned eller to, nå har andre lyder tatt over.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. september 2011 #8 Skrevet 13. september 2011 Jada, hørselsvern går snart til innkjøp! Babyskriking + migrene er ingen god mix, hehe.. men det er jo herlig at hun vil snakke og skrike også da:) Når vi har vært på besøk eller har hatt besøk har hun vært helt stille, litt skeptisk.. også har hun tatt igjen alt når vi er alene:) Her hin dagen var jeg på Apoteket, og hun hyyyyylte og skrek - aldri opplevd det før.. ble nesten litt flau, hehe:p Skjønn når hun ligger i babygymen og skriker, og når vi ser på henne kommer det største gliset, litt utspekulert allerede kanskje...?
Gjest Madolyn Skrevet 13. september 2011 #9 Skrevet 13. september 2011 Hehe, ja de blir nok tidlig litt utspekulerte Her moret vi oss i går kveld; gutten elsker allerede alt som er av knapper, og han satt på fanget til sin far og fikk slå og klimpre i vei på en ødelagt gammel laptop. Mens han ropte, hylte og rallet og stirret intenst på skjermen Kjempemorsomt; som om han var kjempeforbanna over at han ikke fikk i gang pc'en
oslo37 Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Puh. Godt og lese at det ikke bare er hos oss. Her er det hoiing og skriking så man blir helt gal i hodet. Veldig blid men veldig høylytt. Går litt i perioder så det virker som om han glemmer stemmen sin innimellom. Han er også 5 måneder om noen dager. Kan for øvrig anbefale app'en Talking Carl. En rød figur som "prater" tilbake og hopper når baby tar på skjermen. Veldig artig (ikke minst for foreldrene.
FrkChihiro Skrevet 13. september 2011 #11 Skrevet 13. september 2011 Å jada, vi har hatt mange morsomme faser med ulike lyder. Vi har vært gjennom flaggermusskrik (tynne, høylydte hvin), brøleperioden, "spille på slurva" m/spytting og vår alles favoritt; "bla bla bla bla" kjempehøyt. Sistenevnte foregikk utelukkende tiiiidlig om morgenen.. Sier bare gudskjelov for at frøkna nå bor på eget rom:P
Gjest Madolyn Skrevet 13. september 2011 #12 Skrevet 13. september 2011 Her høres han mest ut som en remjende katt
A_K Skrevet 13. september 2011 #13 Skrevet 13. september 2011 Ja her kommer alle de merkligste lydene - spesielt fra sengen om morgenen;) hun har helt klart oppdaget at stemmen har flere toner:) noen ganger begynner hun også å "synge" sammen med meg.. Og høyt er det også! Utrolig volum på en så liten kropp, He he
Mother Hen Skrevet 13. september 2011 #14 Skrevet 13. september 2011 Så godt å hørte at det er flere, men jeg holder på å bli helt GAL! Det begynte i 4 mnds alderen og så avtok det rundt 5 mnd, MEN det varte dessverre kun en kort periode og så var det på'n igjen og hun er nå 7 mnd! Skjønner ikke hva hun vil- hun skriker når vi er på baby svømming (og hun elsker å plaske rundt), på stellebodet, i sengen, rett og slett overalt. Jeg er redd for å få barnevernet på døra etter en bekymringsmelding fra naboene.... :op Høres jo ut som vi dreper henne.. Da hun ble døpt i sommer og måtte jeg ta henne ut av kirken rett etter hun ble døpt da ingen hørte hva presten sa! Flaut! Føler alle rundt oss (t.o.m andre foreldre) reagerer og spør om hun er misfornøyd, men det er som dere andre skriver; hun kan likegjerne gjøre det når hun er glad og leker som når hun kjeder seg. Gått gjennom om vi selv kan være årsaken til dette, men vi er ikke høylytt i hjemmet og skriker ikke til hverandre. Prøver å avlede hun når hun begynner, men det nytter ikke. Jeg var redd hun var døv da dette startet, men hørselstesten var normal da hun ble født og hun reagerer jo på alle type lyder. MEN frykter at hun får nedsatt hørsel nå p.g.a sin egen skriking! Hun skriker til hun begynner å hoste og harke.. Ikke bra! Vi kutta smokken om dagen da hun var 4 mnd (har den fortsatt om antten) , men jeg er på nippet til å gi den til henne igjen for fredens skyld... Leser at de fleste som har svart har barn rundt 5 mnd, men er det noen som har barn over 7 mnd med dette problemet?
Carina har to små gull Skrevet 13. september 2011 #15 Skrevet 13. september 2011 joda Hun har funnet stemmen sin og det høres Og det hele dagen. Litt gost da hun sover for da er det stilt Men koselig er det uansett. Hun startet da hun var rett før 3 mnd og holder fortsatt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå