Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære lille sønn har fått det for seg at han ikke lenger vil pusse tennene. Har prøvd flere typer tannbørste, tannkremer, at vi pusser tennene sammen osv, men han vil ikke åpne munnen. Det hele startet når jekslene kom. Har dere noen gode råd?? Hilsen bekymret mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme selv i perioder:/ Ingen bedre tips enn tvang. H*n kan ikke få bestemme dette selv. Vi må rett og slett bruke det her noen ganger, har prøvd alt!

Skrevet

Hvis allt er i vranglås forsøker jeg å få ham til å le. Da åpner han litt og da kan jeg få børsten på et par tenner. Han kan bli litt sur da, men så får jeg ham til å le igjen...og igjen...og igjen og etterhvert bruker det å gli litt bedre. Ellers hjelper det ofte å synge. Jeg synger da kun sålenge jeg får lov å børste. Hvis han spytter ut børsten eller biter sammen tennnene holder jeg den tonen jeg er på til jeg får lov å fortsette. Det synes han er så morsomt at han ler - og da er jeg jo igang og pusser igjen....

Jeg forsøker virkelig det jeg kan å gjøre tannpussen til en hyggestund for det er så viktig at det ikke noe han forsøker å sluntre unna senere.

Skrevet

Her fungerer det med at jeg lager lyder som han hermer etter. Det startet med at jeg sa aaaaaa som hos tannlegen. Det syntes han var gøy, deretter måtte jeg utvide repertoaret litt til å omfatte både brumlebass og sopran. Han gaper villig og ler hjertlig. Så spørs det bare hvor lenge det varer...

Skrevet

Er det èn ting jeg ikke viker på, så er det tannpuss - (ok, noen ting til, men den er i aller fall et must)

Da vet hun at jeg legger henne over lårene og pusser. Til mer hun hyler, til lettere er det å pusse.

Det bruker heldigvis bare å skje en gang i blant, fordi hun vet at hun MÅ. Belønningen er fluortablett etter tannpuss. Det er populært:)

Skrevet

Her foregår det (desverre) tvangspussing. Setter han i fanget, holder hendene. Hyler han, er det bedre enn at han holder igjen munnen. Da er det bare å sette i gang og gjøre seg ferdig med det. "PussPuss så får du en suss" er en vits her i gården. Pusses skal det åkke som...

Skrevet

Vi har en flodhest med tenner som koses og pusses tennene paa samtidig og det gaar bra:) Samtidig som vi synger" Puss puss saa faar du ett kyss.. "

Fungere bra:)

Skrevet

Lokke med å få en flux etterpå? Det funker gull her!

Skrevet

Her pusser han mine tenner mens jeg pusser hans.

Litt brekkninger fra mammaæn til tider, men det funker da hvertfall ;)

Skrevet

Toåringen har Postman Pat tannkrem og tannbørste, så vi har ofte sunget Postman Pat sangen samtidig som vi pusser. Det var i alle fall populært en periode. Jeg stoppa å synge hver gang han bet sammen tennene.

Skrevet

Er nok delvis tvangspussing her også ja...hun blir alltid i ekstase når jeg sier vi skal pusse tenner, men så fort det er i gang er det visst ikke så gøy lenger. Men hun får alltid lov å avslutte tannpussen med å puuse og styre på selv...det funker fint=) Hu er nå 15mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...