Gå til innhold

Hypoton

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt som er 5 mnd om en uke. Vi er til utredning på nevrologisk avdeling, de har ikke funnet ut noe ennå. Alt er tatt av blodprøver, spinalprøver, urinprøver og MR osv. Vi venter på utvidet metabolsk screening og utvidet gentest.

Han ser helt normal ut. Nydelig søt og vakker gutt. Men jobber en del med tungen, den er en del ute av munnen. Sikler enormt mye. Lager ikke veldig mange lyder. Han skrek enormt mye i 4 mnd. Det har vært en sår gråt. Det eneste som har trøstet har vært puppen og der har han fått lov til å være ofte.

Han løfter hodet når han ligger på magen, men klarer ikke å løfte seg opp på underarmene. Han er like sterk nå, som han var da han var 4 uker, så og si. Når han ligger på ryggen ligger armene rett ut på gulvet. Klarer ikke løfte dem opp for å ta på lekene i stativet. Og så har han klonus, skjelvinger i bena. Som jeg synes det er mest av om morgenene.

Vi trener hver dag og har fysioterapeut to ganger i uka, men det skjer ingen revolusjon akkurat.

Svangerskapet var normalt, fødselen var rask og normal. Alt så ut til å være helt fin fint, unntatt denne utrolig såre gråten som de kommenterte på barselavdelingen...

Jeg er så redd og har vel fått streng beskjed om å ikke google eller være på forum, men nå skrev jeg altså dette.

Har lest litt her om barn som er sene motorisk. Hvor de ikke krabber før de er 12 mnd osv. Og jeg tenker da at gudskjelov, da er det kanskje et håp. Hvordan var disse barna når de var 5 mnd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143571055-hypoton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...