Gå til innhold

Angående nammsmann og utlegsforetning...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ei venninne lurte på en ting.noe jeg ikke kan svar desverre da jeg aldrig har vært borti det .

 

nåren utleggsforetning holdes feks den 12 i dag altså. og hun får lønn den 15. det hun lurer på er hvor lang tid tar det før eventuellt arbeidsgiver får beskjed om lønnstrekk? kan det skje samme mnd? altså at det alerede blir trekk nå den 15?

 

takk hvis dere kan dette for jeg er helt blank:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det arbeidsgiveren som trekker noe da?

Inntrekkingen av penger er vel ordnet i banken, og skjer da via kontonummeret.

Kontonummeret er det samme uansett hvor hun jobber hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er arbeidsgiver som skal trekke pengene direkte fra lønna (altså før lønna går til banken).

 

Det kan ta noe tid før trekket skjer. Blir nok ikke denne måneden, men kanskje f.o.m neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. det hun lurte på egentlig er om det kan allerede bli trekk denne mnd den 15 siden utlegsforetningen ble holdt i dag. hun vet ikke hvor mye det blir i trekk men det blir trekk uansett.ja det er arbeidsgiver som trekker men tar det litt tid før arb.giver blir informert om trekket? det var det hun lurte på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan med 99% sikkerhet si at det vil ikke bli trekt noe denne måneden, men fra neste måned bør hun regne med trekk.

 

Om trekket er så stort at hun ikke kan leve med det så har hun mulighet til å klage på vedtaket. Det skal komme i posten.

 

21:48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...