Gå til innhold

Skal søke bostøtte, men jeg må dokumentere inntekt. Har ingen inntekt. HVORDAN?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt ett år, og søkte AAP etterpå. Fikk avslag, og har sendt klage. Ringte nav i dag for å høre hvordan det gikk med behandlingen, men fikk til svar at det ikke var noen vits å ringe de, fordi det er kun 1 mnd. siden jeg sendte klagen. Behandlingstiden var nemlig fantastiske 6 - 12 MÅNDER!

For å få bostøtte må jeg dokumentere inntekten min (eller mangel på sådan). Hvordan gjør jeg det?

Fortsetter under...

Du legger ved siste ligning og har inntekten endret seg drastisk siden det så tar du kontakt med ham/henne som har med bostøtte i din kommune og spør hva du skal legge ved og hvordan du skal dokumentere dette.

Du mottar sikkert sosialstønad nå som du ikke har inntekt? Da fører du opp det beløpet.

Her hvor eg bor trenger du kun å dokumentere inntekt om det er en stor forandring fra årsoppgjøret (hehe, om det heter det :P), så her trenger jeg ikke å legge ved noen som helst dokumentasjon på inntekt siden den er ganske lik enda :)

HI her:

får ikke sosialstønad, da mannen er selvstendig næringsdrivene, og har vært det i snart 1 år. Han har ikke noe fast inntekt, (vet aldri hva han kan ta ut i lønn, da det kommer an på om det er en mnd. med mye eller lite jobb). Så lenge vi ikke kan si at han f.eks har 18000 utbet. så får ikke jeg sosialhjelp, fikk vi beskjed om.

Skal kun dokumentere hvis det har vært stor nedgang ja, ellers brukes siste års ligning. Men på siste ligning hadde jeg jo noe inntekt (sykepenger), men det har jeg jo ikke i dag.

Annonse

Aha, visste ikke at jeg kunne ringe skatteetaten. Takk! Da skal jeg gjøre det i morgen:)

Trenger ikke noe om samboers inntekt. De har personnr. og henter selv opplysninger om han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...