Gå til innhold

Tips til å hår som er UMULIG å gre etter vask uansett hvor mye balsam jeg bruker :/


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har langt hår, stripet men ikke noe spesielt slitt.

Jeg vasker håret annenhver dag, prøvd flere shampoer og balsam men håret står rett ut etter vask. Ikke sjangs i havet til å gre det :( så jeg må bruke kerastase kur etter hver vask for i det hele tatt få børsten såvidt gjennom etter ca en halvtimes kamp.... Ååååå blir sprø, mister så mye hår pga det..

 

Noen med noen supre tips hvordan jeg kan bli venn med hårbørsten min ?

 

Ps: klipper ikke av meg håret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden du har stussa tuppene?

For slik blir jeg når håret trenger en tur til frisøren, umulig å gre ut etter vask.

Ellers hjelper det mye å skylle med kaldt vann tilslutt. Samt å bare knyte et håndkle rundt håret for å trekke ut overflødig vann, ikke gni masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gre håret med balsam i. Når du tørker det, ikke "rufs" i det. Klem med et håndle og/eller "dra" med håndkle fra hodet til tuppene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt samme problem.- har også langt hår med striper, ikke slitt.

 

drev med hårkur og spray balsam og alt mulig egentlig.

 

kjøpte trifeldig tres semme shampoo og balsam for slitt hår.

 

og den er fantastisk!

 

ingen problemer med å gre, trenger hverken hårkur eller spray balsam for å gre.

 

forsøket verd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tres semme, hvor kjøper jeg den?

 

Klipper håret fast ca hver 6 uke. Gjorde det nylig sist uke så det kan ikke være problemet..

Prøver å skylle med kaldt vann også..

 

Kanskje jeg skal prøve å "klemme" håret tørt etter vask, ikke rufse det opp i et håndkle.. Verd et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn barne balsam spray for floker. Brukte noen flasker da jeg hadde langt hår gitt. Aller best funksjon på vått hår. Ellers kan jeg tipse deg til å tynne ut håret hos frisør. Du trenger ikke klippe bort håret, bare få tatt litt på tykkelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må alltid bruke en liten dert med hårkur etter hver vask istedet for balsam.. Har kort hår med striper.. Ikke sjans til å gre om jeg bare bruker balsam. Bruker hårkur fra frisøren, er jo så lite som skal til at det blir ikke dyrerer enn å bruke balsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere bruker hårkur skal dere bruke balsam etterpå for å lukke skjellaget. Gjør dere ikke det tørker håret ut.

 

Ha håndkleet som en turban rundt hodet i noen min og ha i leave in balsam ( i tilegg til den du bruker mens du dusjer) og gre veldig forsiktig. Helst skal du la håret tørke før du grer det. Da sliter det mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kuttet ut alt av produkter, og bruker bare babyshampo nå. Har penere hår enn noen gang før. Bruker kun det, ikke balsam, og ikke stylingprodukter. Glattetang til ekstra spesielle anledninger, maks et par gang i året. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme, og har funnet ut at eneste som funker er å gre ut håret i dusjen med balsam i. Bruker en myk gummibørste ala den en over her har lagt link til. Skyller og håndkletørrer forsiktig (klemmer ut vannet) så kan jeg gre forsiktig med vanlig børste etterpå. Funker som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...